A SPAR vásárlóival együtt tesz az élelmiszerpazarlás ellen
Miskolcon folytatja a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. és a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft. a korábban már sikeres élelmiszerpazarlás elleni akcióját. A szervezők a miskolci INTERSPAR hipermarketben várják a vásárlókat március-április hónapban, akik információkat és ötleteket kaphatnak az élelmiszermentésre vonatkozóan.
„Az akcióval az a célunk, hogy felhívjuk vásárlóink figyelmét, milyen sokat tehetnek ők is egy-egy tudatos döntéssel. Aki egy közelebbi szavatossági idejű terméket vásárol, már tett egy lépést a pazarlás ellen” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.
Az EU-ban még mindig több tízmillió ember él nélkülözésben, miközben évente mintegy 90 millió tonna élelmiszer végzi a hulladéktelepeken. Hazánkban pedig minden évben közel 2 millió tonna ételt dobnak a szemétbe a vásárlók. Az élelmiszerek hulladékká válása súlyos következményekkel jár: megsemmisítésük jelentős mértékű pénz- és munkaerő ráfordítást igényel. A kereskedelmi szektor az élelmiszerhulladék 5%-áért felelős, míg
a lakosság a teljes hulladékmennyiség 53%-át generálja. A kereskedelem és a vásárlók tehát felelősséggel bírnak, éppen ezért a kereskedelmi egységek lehetnek az edukáció legalkalmasabb helyszínei, ahol a vásárlói szokások jobban formálhatók.
A 2018. március 9-én induló miskolci INTERSPAR hipermarketben zajló akcióban, három hétvégén – a pénteki és szombati napokon – találkozhatnak a vásárlók az akcióban részt vevő hoszteszekkel, akik kóstoltatással, kvízjátékkal, és hasznos ötletekkel várják őket.
A kampány célja a tudatos vásárlói magatartásra való figyelemfelhívás, azaz mit tehetünk vásárlóként azért, hogy kevesebb élelmiszer váljon hulladékká. A rendhagyó kezdeményezés az Európai Unió támogatásával indult útjára 2016 júliusában. A STREFOWA (Strategies to Reduce and Manage Food Waste) nemzetközi program a legjobb megoldásokat keresi
az élelmiszerhulladék keletkezésének megelőzésére és a hulladék kezelésének módjára.
A projektben a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft. partnereként vesz részt.
Az akció időpontjai:
2018. március 9–10.
2018. március 23–24.
2018. április 6–7.
Az akció helyszíne:
INTERSPAR hipermarket
3527 Miskolc, Bajcsy-Zsilinszky utca 2–4.
Nyitva tartás: H-Szo.: 6:00–22:00, V.: 8:00–19:00
Kapcsolódó cikkeink
Lángostésztával és halas menükkel tarolt a SPAR – ilyen termékinnovációkat díjaztak 2025-ben
Két újabb szakmai díjjal tüntették ki a SPAR-t nemrég. Az…
Tovább olvasom >A jövő már elkezdődött – Gondolatok az Innovációk napjáról
Hogyan formálják az innovációk a kereskedelem és az élelmiszeripar jövőjét?…
Tovább olvasom >Repül a sült galamb
Mindennapjainkat teszik egyszerűbbé a kényelmi termékek: konyhakészek, mélyfagyasztottak, szárítottak, előfeldolgozottak,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >Megőrizte első helyét az online élelmiszerpiacon a Kifli.hu
A Kifli.hu került a dobogó legfelső fokára az idéntől már…
Tovább olvasom >SAP: A felhős fejlesztéssel a sör is finomabb
A 130 éves Budweiser Budvar kiváló söreiről ismert, azonban vállalatirányítási…
Tovább olvasom >