SPAR: stop az élelmiszerpazarlásnak!
Plakátokkal kampányol a SPAR 10 budapesti üzletében az Európai Hulladékcsökkentési Héthez csatlakozva, hogy a vásárlók ne azokat a termékeket válasszák, amelyeknek később jár le a minőség megőrzési idejük, hiszen a közelebbi dátumok is még minőséget garantálnak.
A SPAR is csatlakozott az Európai Hulladékcsökkentési Héthez, ennek keretében arra ösztönzi vásárlóit, hogy válasszanak közeli lejáratú termékeket. Az áruházlánc tapasztalatai szerint sokan „hátulról” kezdik a vásárlást, azaz a polcokon a legutolsó terméket választják, mert annak távolabbi időben van a minőség megőrzési ideje, így a fogyasztó úgy gondolja, hogy időt nyer az élelmiszer elfogyasztásához. Az áruházi plakátkampány arra kívánja felhívni a figyelmet, hogy a későbbi dátum választása többnyire élelmiszerpazarláshoz vezet. Ha ugyanis mindenki a távolabbi időpontot választja, akkor a termékek egy jelentős része a polcokon marad, s hiába a készletkisöprő árakció, a sok lejárt élelmiszer végül a hulladékok között landol.
A probléma nem új keletű, ezért a SPAR már évek óta hatékony megoldásokat alkalmaz: a megmaradt élelmiszereket – amennyiben alkalmasak arra – állatvédelmi alapítványoknak, egyesületeknek adja át. Jelenleg a SPAR több mint 100 szervezettel áll kapcsolatban, és járul hozzá az általuk mentett, vagy támogatott állatok élelmezéséhez.
Az adományozásra nem kerülő élelmiszer melléktermékeket 2010 óta biogáz üzemben hasznosítja a SPAR. Ezt a technológiát az élelmiszer-kereskedelmi láncok közül elsőként alkalmazta a cégcsoport. A SPAR által működtetett egységekben – több mint 400 üzlet, két logisztikai központ és egy húsüzem – megközelítőleg évi 1900 tonna biológiailag lebomló hulladék képződik, amelyből környezetbarát, úgynevezett zöld energia előállítása valósul meg, így is csökkentve a környezetbe kijutó káros anyagok mennyiségét. 1900 tonna élelmiszer melléktermék megközelítőleg 1.330.000 kWh energia termelését teszi lehetővé. Ez az energiamennyiség pedig több mint 300 háztartás éves áramfogyasztását fedezi.
Az Európai Hulladékcsökkentési Hét egy minden év november utolsó hetében megrendezésre kerülő kezdeményezés. Ennek keretében lelkes önkéntesek saját akcióötleteiket megvalósítva hívják fel a figyelmet a hulladék keletkezés megelőzésének, a keletkezett mennyiség csökkentésének, a termékek újrahasználatának, valamint az anyagok újrahasznosításának fontosságára. A különböző akcióötletek megvalósítását a programban részt vevő országok mindegyikében egy, a hulladékok megelőzését segítő szervezet koordinálja, mint Szervező. Magyarországon az Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőség Nemzeti Hulladékgazdálkodási Igazgatóság (OKTF NHI) látja el ezt a feladatot. 2009-ben indult útjára a kezdeményezés, az elmúlt hat év alatt közel ötvenezer akció került megvalósításra szerte Európában.
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 223 tonna élelmiszerrel segít nehéz sorsú embereknek az idei Adni Öröm! karácsonyi adománygyűjtő akció
Több mint 26 ezer csomag jut nehéz sorsú emberekhez karácsony…
Tovább olvasom >„Mindannyian különbözőek vagyunk” – A Pepco szívhez szóló karácsonyi kampánya
A Pepco idei karácsonyi kampánya a „Mindannyian különbözőek vagyunk” szlogennel…
Tovább olvasom >„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak a rászoruló
Két hét alatt 15,5 millió forint értékű élelmiszeradomány-utalvány és közel…
Tovább olvasom >Már itthon is elérhető Dirk Rossmann önéletrajzi írása
A klímakatasztrófával foglalkozó oköthrillerei után megjelent magyarul Dirk Rossmann, a…
Tovább olvasom >