SPAR, Pick, Coca-Cola – hitelesség, elismertség, felelősség

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 11. 18. 16:14

Az élelmiszeripari cégek a reputáció mind az öt vizsgált dimenziójában jobbnak bizonyultak a kiskereskedelmi szektor képviselőinél – derül ki a B&P Braun & Partners Reputation Rating idei második felmérésének eredményeiből.

A Spar viszont kiemelkedően jól teljesített a hitelesség és az érzelmi közelség területén. A két iparág elemzett szereplői közül a vezetés és a vállalati polgárság terén a Coca-Cola lett a legjobb, elismertségben pedig a Pick végzett az első helyen.

A B&P Braun & Partners 2010-ben második alkalommal elkészített Reputation Rating kutatásában többek között az élelmiszeripari és a kiskereskedelmi cégek reputációját is megvizsgálta. Az eredmények szerint az élelmiszeripari cégek hitelesebbnek bizonyultak a kiskereskedelem képviselőinél – a Spart kivéve, mely a maximális 10-ből 6,31 pontszámot elérve a legjobban teljesített a hitelesség dimenzióban. Ezzel az eredménnyel egyébként a hetedik helyezést érte el a vizsgált 40 magyarországi nagyvállalat közül, az érintettek szerint tehát megtartja ígéreteit és átláthatóan működik.

Némileg hasonló a helyzet az érzelmi közelség esetében is. Ezen a területen szintén a Spar bizonyult a legjobbnak a két iparág vállalatai között – 6,41 pontos eredményével egyébként az országos mintában a dobogó harmadik helyén áll. Közvetlenül mögötte a Nestlé végzett 6,39 ponttal. Az öt vizsgált dimenzió közül az érzelmi közelség az, amelyben az élelmiszeripar vizsgált vállalatai a legjobb átlagos eredményt érték el. Ennek valószínűleg az az oka, hogy ezekkel a vállalatokkal, valamint termékeikkel állunk a legszorosabb napi kapcsolatban.

„Elismertség terén a Pick kapta a legmagasabb pontszámot , amellyel a cég vonzerejét, termékeinek észlelt minőségét, valamint munkaadói elismertségét értékelték az érintettek. A Picket a Nestlé követi, valamint legjobb kiskereskedelmi cégként a Spar. Ebben a dimenzióban a termékek és szolgáltatások észlelt minősége kiemelten fontos, hiszen a vásárlás alapvetően bizalmi kérdés, éppen ezért az elismertség megszerzése és hosszú távú megtartása versenytényezőt jelent mind a kiskereskedelmi, mind pedig az élelmiszeripari szektorban” – mondta el Iglódi Csaba, a B&P Braun&Partners Reputation üzletágának vezetője.

A vállalatok irányításáról, stratégiai céljairól, pénzügyi teljesítményéről, valamint innovativitásáról leginkább a sajtóból értesülünk, az azonban közvetlen kapcsolat és a részletek ismerete nélkül is eldönthető bárki számára, hogy mennyire „jól vezetettek” az egyes cégek. A 2010-es Reputation Rating felmérés eredményei szerint az élelmiszeripari cégek és a vizsgált magyarországi nagyvállalatok között is kiemelkedően teljesít a leadership dimenzióban a Coca-Cola, amely 8,30 pontjával a harmadik legjobb lett a vizsgált negyven cég között. A Coca-Colát az élelmiszeripari szektorban egy másik multinacionális nagyvállalat, a Nestlé követi (7,68 pont), a harmadik pedig a Spar lett (7,52 pont).

A vállalati polgárság terén szintén a Coca-Cola bizonyult a legjobbnak, az érintettek tehát azt gondolják, hogy felelős vállalati polgárként viselkedik, azaz etikus a magatartása és adományokkal támogatja szűkebb és tágabb környezetét. 6,51 pontjával a legjobb lett az élelmiszeripari szektorban, a magyarországi mezőnyben is a legjobbak között szerepel, hiszen ott a 9. helyezést érte el. Ebben a dimenzióban is a Nestlé (6,35 pont) és a Spar (6,31 pont) követi, az érintettek számára tehát ezen vállalatok felelős magatartása a leginkább látható az élelmiszeripari és a kiskereskedelmi szektorban.

Érdekes adat, hogy a most részletesebben megvizsgált hét vállalat közül a Nestlé egyik dimenzióban sem bizonyult a legjobbnak, az összesítésben mégis ez a cég érte el a legmagasabb pontszámot. 33,88 pontjával és kiegyensúlyozott teljesítményével a vizsgált negyven magyarországi nagyvállalat közül a hatodik helyezést szerezte meg 2010-ben – közli a vizsgálat eredményét a privatbankar.hu.

Kapcsolódó cikkeink