SPAR – őshonos gyümölcsfák ültetésével a karbon-lábnyom csökkentésért
Megrendezte, majd kiértékelte az első, karbontudatosságot előtérbe helyező eseményét a SPAR. A Budapest Borfesztivál partnerrendezvényének szén-dioxid-kibocsátását a vállalat 392 őshonos gyümölcsfa telepítésével kompenzálja.
„A világ, amelyben élünk sérülékeny, ezért mindent meg kell tennünk, hogy a magunk módján megóvjuk azt. A SPAR Magyarország hosszú évek óta tudatosan törekszik arra, hogy mind áruházainak működése, mind a termékek előállítása, forgalmazása, mind pedig a különböző eseményeinek megszervezése ennek mentén történjen. Az idei Budapest Borfesztiválon éppen ezért a SPAR partnerrendezvényét úgy hoztuk létre, hogy a lehető legkisebb karbon-lábnyomot hagyjuk magunk után. A szervezés, az energiafogyasztás, a vendégek utazása és az étkezés által keletkezett kibocsátást őshonos gyümölcsfák telepítésével önkéntesen kompenzáljuk”
– foglalta össze Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
A SPAR partnere, a GreenDependent Intézet pontosan kiszámolta az esemény miatt keletkezett karbon-lábnyomot a résztvevők száma, a rendezvény hossza, az oda-, és visszautazások, az étel, az ital, a felszolgálás, a nyomtatott anyagok, a szervezés során felhasznált papír mennyisége, valamint a rendezvényen használt energia – világítás és hangosítás működtetése – alapján. A rendezvény karbonlábnyoma eszerint 8,5 tonnányi kibocsátott szén-dioxid volt, amelyet zömmel, azaz több mint 60 %-ban az étkezés, 38 %-ban pedig az utazás okozott. A 440 résztvevő háromnegyede Budapestről érkezett a rendezvényre, s azt is felmérték, hogy ez hogyan történt (autó, közösségi közlekedés, kerékpár, gyalog, stb).
A SPAR Magyarország már a szervezés során felhívta a meghívottak figyelmét arra, miként lehetnek karbontudatosak az eseményen. Például, ha igyekeznek elkerülni az élelmiszer-hulladék keletkezését azzal, hogy csak a szükséges adagot teszik a tányérjukra, a helyszínre jutáshoz pedig a tömegközlekedést választják, vagy megosztják az autóhasználatot. A vállalat azáltal is igyekezett csökkenteni a környezeti terhelést, hogy a rövid ellátási láncok támogatása érdekében helyi termelőktől szerezte be a rendezvényen felszolgált ételek alapanyagait, s az italválaszték tételei is hazai partnerektől származtak. A fogások helyben készültek, így nem volt szükség az ételek külön szállítására és csomagolására, a többször használatos étkészletekkel és poharakkal pedig elkerülték a további felesleges szemét felhalmozódását. A hulladékot szelektíven gyűjtötték, az érintetlenül megmaradt ételeket a Magyar Élelmiszerbank Egyesület segítségével rászorulókhoz juttatták el, amit pedig ilyen módon nem tudtak hasznosítani, azt a Biofilter szállította el és dolgozta fel.
A rendezvény kapcsán keletkezett, a GreenDependent Intézet által számolt 8,5 tonnányi CO2 kibocsátást a hazai üzletlánc őshonos gyümölcsfák ültetésével önkéntesen kompenzálta. A szakértők számításai szerint ehhez öt éves távlatban 392 facsemetére van szükség, amelyet a zöld szervezet a SPAR Magyarországgal való együttműködés keretében oktatási és szociális intézmények kertjeibe juttatott el. Összességében a rendezvény karbon-lábnyomának ilyen módon történő kompenzációjával, s azzal, hogy a program keretében őshonos fákat telepítettek, amelyeket a génmegőrzést szolgáló és a Zala vármegyében található pórszombati „Tündérkertből” szereztek be, a vállalat hozzájárult a biológiai sokféleség és a tájfajták megőrzéséhez is.
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 223 tonna élelmiszerrel segít nehéz sorsú embereknek az idei Adni Öröm! karácsonyi adománygyűjtő akció
Több mint 26 ezer csomag jut nehéz sorsú emberekhez karácsony…
Tovább olvasom >Nagynevű borszakértő a SPAR-nál
A SPAR Magyarország termékpalettáján kiemelt helyet kapnak a hazai pincészetek,…
Tovább olvasom >Csúcsmodern péküzemet létesített a SPAR Felső-Ausztriában
Új, korszerű péküzemet nyitott a SPAR Austria az INTERSPAR hipermarketek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >