SPAR – őshonos gyümölcsfák ültetésével a karbon-lábnyom csökkentésért
Megrendezte, majd kiértékelte az első, karbontudatosságot előtérbe helyező eseményét a SPAR. A Budapest Borfesztivál partnerrendezvényének szén-dioxid-kibocsátását a vállalat 392 őshonos gyümölcsfa telepítésével kompenzálja.
„A világ, amelyben élünk sérülékeny, ezért mindent meg kell tennünk, hogy a magunk módján megóvjuk azt. A SPAR Magyarország hosszú évek óta tudatosan törekszik arra, hogy mind áruházainak működése, mind a termékek előállítása, forgalmazása, mind pedig a különböző eseményeinek megszervezése ennek mentén történjen. Az idei Budapest Borfesztiválon éppen ezért a SPAR partnerrendezvényét úgy hoztuk létre, hogy a lehető legkisebb karbon-lábnyomot hagyjuk magunk után. A szervezés, az energiafogyasztás, a vendégek utazása és az étkezés által keletkezett kibocsátást őshonos gyümölcsfák telepítésével önkéntesen kompenzáljuk”
– foglalta össze Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
A SPAR partnere, a GreenDependent Intézet pontosan kiszámolta az esemény miatt keletkezett karbon-lábnyomot a résztvevők száma, a rendezvény hossza, az oda-, és visszautazások, az étel, az ital, a felszolgálás, a nyomtatott anyagok, a szervezés során felhasznált papír mennyisége, valamint a rendezvényen használt energia – világítás és hangosítás működtetése – alapján. A rendezvény karbonlábnyoma eszerint 8,5 tonnányi kibocsátott szén-dioxid volt, amelyet zömmel, azaz több mint 60 %-ban az étkezés, 38 %-ban pedig az utazás okozott. A 440 résztvevő háromnegyede Budapestről érkezett a rendezvényre, s azt is felmérték, hogy ez hogyan történt (autó, közösségi közlekedés, kerékpár, gyalog, stb).
A SPAR Magyarország már a szervezés során felhívta a meghívottak figyelmét arra, miként lehetnek karbontudatosak az eseményen. Például, ha igyekeznek elkerülni az élelmiszer-hulladék keletkezését azzal, hogy csak a szükséges adagot teszik a tányérjukra, a helyszínre jutáshoz pedig a tömegközlekedést választják, vagy megosztják az autóhasználatot. A vállalat azáltal is igyekezett csökkenteni a környezeti terhelést, hogy a rövid ellátási láncok támogatása érdekében helyi termelőktől szerezte be a rendezvényen felszolgált ételek alapanyagait, s az italválaszték tételei is hazai partnerektől származtak. A fogások helyben készültek, így nem volt szükség az ételek külön szállítására és csomagolására, a többször használatos étkészletekkel és poharakkal pedig elkerülték a további felesleges szemét felhalmozódását. A hulladékot szelektíven gyűjtötték, az érintetlenül megmaradt ételeket a Magyar Élelmiszerbank Egyesület segítségével rászorulókhoz juttatták el, amit pedig ilyen módon nem tudtak hasznosítani, azt a Biofilter szállította el és dolgozta fel.
A rendezvény kapcsán keletkezett, a GreenDependent Intézet által számolt 8,5 tonnányi CO2 kibocsátást a hazai üzletlánc őshonos gyümölcsfák ültetésével önkéntesen kompenzálta. A szakértők számításai szerint ehhez öt éves távlatban 392 facsemetére van szükség, amelyet a zöld szervezet a SPAR Magyarországgal való együttműködés keretében oktatási és szociális intézmények kertjeibe juttatott el. Összességében a rendezvény karbon-lábnyomának ilyen módon történő kompenzációjával, s azzal, hogy a program keretében őshonos fákat telepítettek, amelyeket a génmegőrzést szolgáló és a Zala vármegyében található pórszombati „Tündérkertből” szereztek be, a vállalat hozzájárult a biológiai sokféleség és a tájfajták megőrzéséhez is.
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai partnerségre lépett a SPAR International és a Circana
Stratégiai együttműködést jelentett be a SPAR International a fogyasztói magatartás…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Több mint 1,2 milliárdos korszerűsítés a székesfehérvári INTERSPAR hipermarketben
A SPAR folyamatosan arra törekszik, hogy áruházai kényelmes körülményeket biztosítsanak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >