SPAR: kétezer önkéntes találkozott a vásárlókkal
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. évről évre több százezer rászoruló embernek nyújt segítséget a Magyar Máltai Szeretetszolgálat közreműködésével. A SPAR és a Szeretetszolgálat közel húsz éves stratégiai együttműködésének eredményeként különböző megnyilvánulási formákban jut el a segítség a rászorulókhoz.
Egyik legjelentősebb közös projektjük a karácsony előtti „Adni öröm!” élelmiszergyűjtő akció, amelyre 1997 óta minden decemberben sor kerül a cég üzleteiben.
Jót cselekedni azonnal
Tavaly hat nap alatt a 168 kiválasztott SPAR és INTERSPAR áruházban kétezer önkéntes találkozott a vásárlókkal, akiktől azt kérték, hogy vásárlásukkor gondoljanak a rászorulókra is. Közel százezer ember nyújtott segítséget: a pénztárak mögött felállított máltai gyűjtőpontokhoz folyamatosan érkeztek az adományok. Az idei közös akció minden korábbinál sikeresebb volt: összesen 261,5 tonna tartós élelmiszer gyűlt össze. Az adományokból a Magyar Máltai Szeretetszolgálat egységcsomagokat készített, melyeket az ország egész területén osztott ki a rászoruló családoknak, időseknek, fogyatékkal élő emberek családjainak és a fedél nélkül maradt embereknek.
Az Adni öröm! akció az adománygyűjtés egy olyan új formáját hozta be a köztudatba, ami rövid idő alatt elfogadottá és népszerűvé vált. Az áruházakban folytatott gyűjtés emberek tízezreinek teszi lehetővé, hogy ott helyben, azonnal jót cselekedjen. Az adományozás könnyű és gyors, nincs sem alsó, sem felső határa, a legkisebb ajándék éppen úgy hasznosul, mint a legnagyobb. A vásárlók megszokták, és karácsony közeledtével kifejezetten várják a jótékonysági akciót.
Az akció kezdete óta csaknem 2 millió kilogramm élelmiszert adományoztak a vásárlók.
Adománykártyák az üzletekben
A 2010-es felsőzsolcai árvíz idején a SPAR-csoport üzletei hozták forgalomba a Máltai Szeretetszolgálat 200 és 500 forintos adománykártyáit, amelyek azóta is elérhetők a kasszáknál, csak a támogatandó cél változik évről évre. Az utóbbi években a „Látás ajándékba” programot, a gyermekéhezés elleni programokat, illetve a zenei oktatáson alapuló esélyteremtő programot támogathatták a vásárlók. A kártyák árát a cég teljes egészében átutalja a Szeretetszolgálatnak. 2014-ben a kártyák által tíz és fél millió forint gyűlt össze.
Egy forintok környezetbarát bevásárlótáskákból
A SPAR az általa forgalmazott környezetbarát bevásárlótáskák árából darabonként egy forintot ajánl fel a szervezetnek minden évben. Az így összegyűlt összeg 2014-ben közel 7,8 millió forint volt, mellyel a Szeretetszolgálat budapesti mentőautójának üzemeltetését biztosítja.
A SPAR cégfilozófiájának szerves részét képezik a közösségi hozzájárulások: számos egyéb akciójának kedvezményezettje a Magyar Máltai Szeretetszolgálat (pl. Budavári Borfesztivál árverése; a cég online játékai; megmaradt matricagyűjtő albumok és a hozzájuk tartozó matricák eljuttatása határon túli iskolásokhoz. (x)
Kapcsolódó cikkeink
A jövő már elkezdődött – Gondolatok az Innovációk napjáról
Hogyan formálják az innovációk a kereskedelem és az élelmiszeripar jövőjét?…
Tovább olvasom >Repül a sült galamb
Mindennapjainkat teszik egyszerűbbé a kényelmi termékek: konyhakészek, mélyfagyasztottak, szárítottak, előfeldolgozottak,…
Tovább olvasom >SPAR: stratégiai válasz a munkaerőpiaci kihívásokra a belső fejlesztés erejével
Sikerrel zárult és folytatódott a SPAR utánpótlásprogramja: a Talent Expand…
Tovább olvasom >További cikkeink
Érték, elérhetőség és felelősség egy helyen: ALDI – alacsony árak, magas minőség, több üzlet
Kihívásokkal teli környezetben is a vásárlóknak nyújtott minél több előnyre…
Tovább olvasom >Coca-Cola HBC Magyarország: 22 millió forintnyi támogatás a hazai bartenderszakmának
A Coca-Cola HBC Magyarország 2025-ben 6 millió forinttal, az elmúlt…
Tovább olvasom >Két új felsővezető a Rossmann-nál
A Rossmann Magyarország felsővezetői csapatának bővítésével új lendületet kap a…
Tovább olvasom >