SPAR Group: növekszik az AI elfogadottsága a kiskereskedelemben
Egyre nagyobb teret nyer a kiskereskedelmi környezetben a mesterséges intelligencia, és mind a vásárlók, mind a kereskedők pozitívan értékelik az általa nyújtott előnyöket – derül ki a SPAR Group 2024 decemberében végzett friss kutatásából. A felmérés szerint tízből hét fogyasztó már tudja az AI-t használni az üzletekben.
A cikk a Trade magazin 2025/2-3. lapszámában olvasható.
A vásárlók szerint az AI-t elsősorban értékteremtő és személyre szabott megoldások létrehozására kellene használni, így például in-store kuponok, termékinformációk, sorban állás nélküli fizetés és digitális asszisztensek formájában.
A kutatás szerint az AI-hoz való viszonyulás nagyban függ az életkortól: a fiatalabb (18–54 éves) generációk nyitottabbak és elégedettebbek az AI-megoldásokkal, és szívesen látnának személyre szabott bevásárlólistát, illetve akár bolti digitális asszisztenseket is az üzletekben. Az idősebb vásárlóknak (55 év felett) leginkább az adatvédelemmel és átláthatósággal kapcsolatban vannak aggályai, de szívesen használnák az AI-t például termékinformációkról való tájékozódásra.
A kiskereskedelmi vezetők túlnyomó többsége (95–100%) egyetért abban, hogy az AI pozitívan hat az üzletek működésére, különösen a hatékonyság, készletkezelés, vevőszolgálat és költségcsökkentés terén. //
Kapcsolódó cikkeink
Így alakítja át a munkaerőpiacot az AI-alapú keresés
Az elmúlt években alapvetően változtak meg az emberek információkeresési szokásai:…
Tovább olvasom >Hitelkártya egy perc alatt – az AI új szintre emeli a bankolást
A K&H Bank számára a generatív mesterséges intelligencia nem csupán…
Tovább olvasom >A jövő már elkezdődött – Gondolatok az Innovációk napjáról
Hogyan formálják az innovációk a kereskedelem és az élelmiszeripar jövőjét?…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI: Távol még az árstabilitás – idén 4,3%-os árindex várható
2025 májusában a KSH 4,4%-os fogyasztói árindex emelkedésről számolt be,…
Tovább olvasom >Coca-Cola HBC Magyarország: 22 millió forintnyi támogatás a hazai bartenderszakmának
A Coca-Cola HBC Magyarország 2025-ben 6 millió forinttal, az elmúlt…
Tovább olvasom >Két új felsővezető a Rossmann-nál
A Rossmann Magyarország felsővezetői csapatának bővítésével új lendületet kap a…
Tovább olvasom >