SPAR Group: növekszik az AI elfogadottsága a kiskereskedelemben
Egyre nagyobb teret nyer a kiskereskedelmi környezetben a mesterséges intelligencia, és mind a vásárlók, mind a kereskedők pozitívan értékelik az általa nyújtott előnyöket – derül ki a SPAR Group 2024 decemberében végzett friss kutatásából. A felmérés szerint tízből hét fogyasztó már tudja az AI-t használni az üzletekben.
A cikk a Trade magazin 2025/2-3. lapszámában olvasható.
A vásárlók szerint az AI-t elsősorban értékteremtő és személyre szabott megoldások létrehozására kellene használni, így például in-store kuponok, termékinformációk, sorban állás nélküli fizetés és digitális asszisztensek formájában.
A kutatás szerint az AI-hoz való viszonyulás nagyban függ az életkortól: a fiatalabb (18–54 éves) generációk nyitottabbak és elégedettebbek az AI-megoldásokkal, és szívesen látnának személyre szabott bevásárlólistát, illetve akár bolti digitális asszisztenseket is az üzletekben. Az idősebb vásárlóknak (55 év felett) leginkább az adatvédelemmel és átláthatósággal kapcsolatban vannak aggályai, de szívesen használnák az AI-t például termékinformációkról való tájékozódásra.
A kiskereskedelmi vezetők túlnyomó többsége (95–100%) egyetért abban, hogy az AI pozitívan hat az üzletek működésére, különösen a hatékonyság, készletkezelés, vevőszolgálat és költségcsökkentés terén. //
Kapcsolódó cikkeink
AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia a munkahelyeken: kik használják az AI-t?
A GKI júliusban 1000 fős reprezentatív mintán kutatást végzett a…
Tovább olvasom >AI-alapú platformot kínál a Rohlik Group a kiskereskedőknek világszerte
Önálló céget hozott létre a Rohlik Group abból a célból, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >