Terjeszkedéssel nőtt a SPAR Ausztria
Az osztrák élelmiszer-üzletlánc a tavalyi évben 14,64 milliárd eurós bruttó árbevételt ért el, ami 6,5 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A SPAR azt állítja, hogy ezt a növekedést a saját üzletek bővítése, valamint 40 horvátországi Billa-üzlet megszerzése hajtotta. A csoport hazai piacán, Ausztriában az értékesítés 4,6 százalékkal, 6,7 milliárd euróra nőtt. Időközben nemzetközi, Olaszországra, Szlovéniára és Horvátországra kiterjedő műveletei 10 százalékkal 5,36 milliárd euróra nőttek.
A csoport tavaly 650 millió eurót fektetett be hálózatába, és portfóliójában jelenleg 175 INTERSPAR hipermarket, 2689 SPAR és EUROSPAR Markets, 210 Hervis sport kiskereskedő és 29 bevásárlóközpont található. Ami a jövőt illeti, a SPAR Ausztria 2018-ban további 700 millió eurót kíván befektetni, ez új olaszországi forgalmazási központot és további külföldi terjeszkedést foglal magában.
A SPAR Ausztria továbbfejlesztette saját márkáit, és már több mint 5000 terméket kínál e kategóriában. A privát címkével ellátott termékek értékesítése tavaly 7,4 százalékkal nőtt, az alacsony árú S-Budget közel 10 százalékkal, a SPAR Natur bio márka 20, a SPAR Premium pedig 29 százalékkal.
– Saját márkáinkkal rendkívül sikeresek és naprakészek vagyunk – mondta Gerhard Drexel, a SPAR Ausztria csoport vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Már több mint 1,1 millió Munch ételmentő csomag talált gazdára a SPAR-üzletekben
Összesen több mint 1,1 millió Munch élelmiszermentő csomagot vettek meg…
Tovább olvasom >Közel 220 millió forintot fordított tavaly társadalmi ügyek támogatására a SPAR Magyarország
Alapítása óta, azaz már több mint 30 éve a SPAR…
Tovább olvasom >Márciustól egy órán belül érkezhet az online rendelés: a Wolt-ra költözik a SPAR online shopja
Nem szűnik meg, hanem 2025. március 21-től a Wolt-ra költözik…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >