SPAR: átgondolt szórólapkiadás a fenntarthatóság jegyében

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 06. 09. 00:01

A SPAR Magyarország Kft. olyan etikusan működő, átlátható vállalat, amely az üzleti szempontok mellett társadalmi és környezeti szempontokat figyelembe véve irányítja tevékenységét.

A SPAR a fenntartható fejlődés jegyében 2010 májusában szórólapjait érintő környezetvédelmi intézkedést hozott.
A vállalat a hetente megjelenő INTERSPAR szórólapok méretét jelentősen csökkentette, melynek eredményeként a gyártás során lényegesen kevesebb papír és festékanyag kerül felhasználásra. A méret megváltoztatásával a SPAR éves szinten hatalmas megtakarítást ér el: papírból felületben kifejezve 14,5 millió négyzetméterrel kevesebb szükséges, tömegben számolva 800 tonnával csökken a felhasználás, a nyomtatáshoz használt festék mennyisége pedig 120 tonnával kevesebb.
A SPAR nemcsak önmagával, hanem partnercégeivel szemben is szigorú minőségirányítási és környezetvédelmi kritériumokat támaszt. A vállalat a szórólapok nyomdai kivitelezésére szintén felelősen működő nyomdai partnert választott – a Révai Nyomda Kft.-t – ahol ISO 14001 környezetközpontú irányítási rendszer működik. A szórólapok nyomtatása a hazai nyomdaiparban egyedülálló módon alkohol felhasználása nélkül történik. A gyártás során keletkező festékgőzök, termikus után égetőbe kerülnek, így a nyomda teljesen megtisztított füstgázokat bocsát ki a levegőbe.
 A SPAR gondoskodik a lejárt érvényességű szórólapok begyűjtéséről és újrahasznosításáról is, 2010. június 1-jétől valamennyi üzletében átveszi vásárlóitól a lejárt érvényességű akciós újságokat. A szórólap méretének csökkentésével és a visszagyűjtéssel a vállalat eleget tesz, egyik legfőbb érintteti köre kérésének is, hiszen a SPAR vásárlói is szorgalmazzák a felelős szórólapkiadást.




Kapcsolódó cikkeink