SPAR – elsők között az online marketing területén

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 04. 10. 19:35

A SPAR internetkommunikációban betöltött szerepe az elmúlt években jelentősen felértékelődött. A közösségi platformok népszerűsége kimagasló eredményeket ér el, a vásárlók jelentős számban a gyorsan elérhető, naprakész információkat szolgáltató online felületeken tájékozódnak a termékekről, azok minőségéről, a különféle akciókról és a hozzáadott szolgáltatásokról. Emellett egyre inkább növekszik azon felhasználók tábora, akik szívesen részt vesznek a cégek által meghirdetett és vonzó nyereményeket kínáló játékokban.

A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. az internet erejében rejlő lehetőségeket kihasználva, valamint a különféle platformok által nyújtott eszközök széles tárházát alkalmazva 2011 óta aktívan és sikeresen jelen van az online marketing területén. 2012-ben az előző évhez képest 34 százalékkal több, közel 3 millió vásárló keresett információkat, termékajánlatokat a www.spar.hu honlapon. Összesen több mint 13 millió példányban mentek ki a SPAR hírlevelei, és a nyáron indult www.ajanlatok.spar.hu weboldalon év végére havi 130 ezer felhasználó tájékozódott a cégcsoport heti akciós ajánlatairól. Mindezeken felül a vállalat egész évben futó árkommunikációs bannerjeivel 5,1 millió embert ért el, továbbá az interneten közel 137 ezren kerestek és kattintottak rá a SPAR-csoportra a Google rendszerén keresztül.
A közösségi médiamenedzsment-aktivitások kiterjedtsége egyedülálló a cégcsoport esetében. A vállalat jelen van a Facebookon, a YouTube-on, a Twitteren, a LinkedIn-en, az Instagramon és a Pinteresten. A Facebook SPAR felhasználóinak száma 2013. március végén közel 160 ezer fő volt. Ezen felhasználók pedig 2,1 millió magyar vásárló elérését biztosítják a platform nyújtotta széles körű és költséghatékony lehetőségek által.

A SPAR a közösség érdeklődését folyamatosan fenntartja: különféle nyereményjátékokat, kreatív versenyeket, karitatív célú akciókat szervez a felhasználók számára.
2011-ben a cégcsoport egy vitamintáska-tervező versenyt hirdetett, amely minden várakozást felülmúló aktivitást generált az internetezők körében. A nyertes grafika természetesen megjelent a SPAR szalagfüles bevásárlótáskáin. A játék népszerűsége okán 2012-ben a felhasználók a SPAR ESL 2,8%-os tej dobozának új designjára küldhettek ötleteket, amelyek közül a kiválasztott győztes alkotás alapján készültek el a SPAR tejes dobozai. Az utóbbi versenyre több mint 18 ezer terv érkezett, a szavazatok száma pedig meghaladta az 1,1 milliót!
A vállalat a vásárlói által kedvelt hűségakcióit is különböző online aktivitásokkal teszi még izgalmasabbá. Ilyen volt többek között a 2011 végén kezdődő WMF promócióhoz kapcsolódó főzőverseny a www.sparchef.hu oldalon, valamint ilyen a jelenleg futó Óceánmánia matricagyűjtő-akciót kísérő, ingyenesen letölthető háromdimenziós okostelefon-alkalmazás, melynek segítségével bárki saját környezetében is alámerülhet a csodálatos vízi világokba.

A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. felelősen működő vállalatként 2012 decemberében online felületeire is kiterjesztette karitatív tevékenységét. A cégcsoport közösségi kampánya során a Facebook felhasználói egy különleges játékban, virtuális malacetetéssel adakozhattak a Máltai Szeretetszolgálat Kelta utcai és pátyi szociális konyháinak. A „malachízlalás” során 1000 kilogramm hús gyűlt össze, amelyet a SPAR húsüzeme adományozott a két intézménynek. A játékkal 1,2 millió fő találkozott, amely a SPAR közösségimédia-történetének eddigi legkiemelkedőbb eredménye.
2013 márciusában egy újabb SPAR CSR-aktivitással találkozhattak az internetezők. Ünnepek előtt a cégcsoport a húsvéti nyuszik védelmét tűzte zászlajára, mikor elindította az Én a nyulakkal vagyok mozgalmat. A kampánnyal a SPAR az abszurd humor és az internetes trash tartalmak világába merészkedett, hogy a felelős nyúltartásra rendhagyó módon hívja fel a figyelmet. A kampány weboldalán 10 megdöbbentő tény játékosan világított rá a megszívlelendő üzenetre: a nyulak, bármilyen aranyosak is, nem szórakoztató játékok, és ha meggondolatlanul magunkhoz veszünk egyet, nekik és magunknak is bajt okozunk. Az oldalon továbbá egy érdekes játékkal, az ún. nyúl-teleporttal a felhasználók vicces és egymástól merőben különböző világokba repíthették a nyuszit. Az üzenet – mely szerint a nyuszinak mindenütt jobb, mint otthon – így a játékélményen keresztül kapott hangsúlyt. A kampánnyal közel 700 ezer fő elérése valósult meg.
A SPAR online területen elért eredményeit 2012 decemberében harmadik hellyel jutalm

Kapcsolódó cikkeink