SPAR – elsők között az online marketing területén
A SPAR internetkommunikációban betöltött szerepe az elmúlt években jelentősen felértékelődött. A közösségi platformok népszerűsége kimagasló eredményeket ér el, a vásárlók jelentős számban a gyorsan elérhető, naprakész információkat szolgáltató online felületeken tájékozódnak a termékekről, azok minőségéről, a különféle akciókról és a hozzáadott szolgáltatásokról. Emellett egyre inkább növekszik azon felhasználók tábora, akik szívesen részt vesznek a cégek által meghirdetett és vonzó nyereményeket kínáló játékokban.
A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. az internet erejében rejlő lehetőségeket kihasználva, valamint a különféle platformok által nyújtott eszközök széles tárházát alkalmazva 2011 óta aktívan és sikeresen jelen van az online marketing területén. 2012-ben az előző évhez képest 34 százalékkal több, közel 3 millió vásárló keresett információkat, termékajánlatokat a www.spar.hu honlapon. Összesen több mint 13 millió példányban mentek ki a SPAR hírlevelei, és a nyáron indult www.ajanlatok.spar.hu weboldalon év végére havi 130 ezer felhasználó tájékozódott a cégcsoport heti akciós ajánlatairól. Mindezeken felül a vállalat egész évben futó árkommunikációs bannerjeivel 5,1 millió embert ért el, továbbá az interneten közel 137 ezren kerestek és kattintottak rá a SPAR-csoportra a Google rendszerén keresztül.
A közösségi médiamenedzsment-aktivitások kiterjedtsége egyedülálló a cégcsoport esetében. A vállalat jelen van a Facebookon, a YouTube-on, a Twitteren, a LinkedIn-en, az Instagramon és a Pinteresten. A Facebook SPAR felhasználóinak száma 2013. március végén közel 160 ezer fő volt. Ezen felhasználók pedig 2,1 millió magyar vásárló elérését biztosítják a platform nyújtotta széles körű és költséghatékony lehetőségek által.
A SPAR a közösség érdeklődését folyamatosan fenntartja: különféle nyereményjátékokat, kreatív versenyeket, karitatív célú akciókat szervez a felhasználók számára.
2011-ben a cégcsoport egy vitamintáska-tervező versenyt hirdetett, amely minden várakozást felülmúló aktivitást generált az internetezők körében. A nyertes grafika természetesen megjelent a SPAR szalagfüles bevásárlótáskáin. A játék népszerűsége okán 2012-ben a felhasználók a SPAR ESL 2,8%-os tej dobozának új designjára küldhettek ötleteket, amelyek közül a kiválasztott győztes alkotás alapján készültek el a SPAR tejes dobozai. Az utóbbi versenyre több mint 18 ezer terv érkezett, a szavazatok száma pedig meghaladta az 1,1 milliót!
A vállalat a vásárlói által kedvelt hűségakcióit is különböző online aktivitásokkal teszi még izgalmasabbá. Ilyen volt többek között a 2011 végén kezdődő WMF promócióhoz kapcsolódó főzőverseny a www.sparchef.hu oldalon, valamint ilyen a jelenleg futó Óceánmánia matricagyűjtő-akciót kísérő, ingyenesen letölthető háromdimenziós okostelefon-alkalmazás, melynek segítségével bárki saját környezetében is alámerülhet a csodálatos vízi világokba.
A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. felelősen működő vállalatként 2012 decemberében online felületeire is kiterjesztette karitatív tevékenységét. A cégcsoport közösségi kampánya során a Facebook felhasználói egy különleges játékban, virtuális malacetetéssel adakozhattak a Máltai Szeretetszolgálat Kelta utcai és pátyi szociális konyháinak. A „malachízlalás” során 1000 kilogramm hús gyűlt össze, amelyet a SPAR húsüzeme adományozott a két intézménynek. A játékkal 1,2 millió fő találkozott, amely a SPAR közösségimédia-történetének eddigi legkiemelkedőbb eredménye.
2013 márciusában egy újabb SPAR CSR-aktivitással találkozhattak az internetezők. Ünnepek előtt a cégcsoport a húsvéti nyuszik védelmét tűzte zászlajára, mikor elindította az Én a nyulakkal vagyok mozgalmat. A kampánnyal a SPAR az abszurd humor és az internetes trash tartalmak világába merészkedett, hogy a felelős nyúltartásra rendhagyó módon hívja fel a figyelmet. A kampány weboldalán 10 megdöbbentő tény játékosan világított rá a megszívlelendő üzenetre: a nyulak, bármilyen aranyosak is, nem szórakoztató játékok, és ha meggondolatlanul magunkhoz veszünk egyet, nekik és magunknak is bajt okozunk. Az oldalon továbbá egy érdekes játékkal, az ún. nyúl-teleporttal a felhasználók vicces és egymástól merőben különböző világokba repíthették a nyuszit. Az üzenet – mely szerint a nyuszinak mindenütt jobb, mint otthon – így a játékélményen keresztül kapott hangsúlyt. A kampánnyal közel 700 ezer fő elérése valósult meg.
A SPAR online területen elért eredményeit 2012 decemberében harmadik hellyel jutalm
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >