Spanyolországban is növekszik a sajátmárkás értékesítés
Tízből hat spanyol vásárló több sajátmárkás terméket vásárolva igyekszik költséget megtakarítani – állapította meg a Dia új kutatása.
A Tu Bolsillo al Dia tanulmányban megkérdezettek fele azt állította, hogy a sajátmárkás termékek vásárlásával havonta 10-25%-ot takarít meg a bevásárlásokon.
Az éves tanulmány szerint a spanyol vásárlók idén elsősorban arra törekednek, hogy ahol csak lehet, spóroljanak, aminek eredményeképpen egyre többen hasonlítják össze az árakat, keresik az akciókat, és tervezik meg előre a heti kiadásokat.
A tanulmány ugyanakkor azt is rögzíti, hogy a vásárlók egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az egészséges életmódra, és a válaszadók egyharmada hajlandó saját bevallása szerint többet fizetni a jobb minőségű, egészségesebb termékekért.
Ami a heti kiadásokat illeti, a válaszadók 45%-a hetente 50 és 100 euró közötti, míg 42%-uk 25 és 50 euró közötti összeget költ vásárlásra.
Tízből hét vásárló az árat nevezi meg a legfontosabb szempontként, amely befolyásolja a vásárlás helyének kiválasztását, ezt a rangsorban az üzlet közelsége (60%), az elérhető ajánlatok, kedvezmények és promóciók (48%), az ügyfélszolgálat (35,7%) és a hűségprogramok (27,2%) követik.
A vásárlók több mint fele (53%) számára továbbra is a fizikai bolt az első számú vásárlási csatorna, és a válaszadók a nagyobb megtakarítási lehetőségek elérhetőségét jelölték meg kulcsfontosságú befolyásoló tényezőként.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Ötszáz saját márkás termékkel bővíti kínálatát az Ahold Delhaize Közép- és Kelet-Európában
Az Ahold Delhaize holland kiskereskedelmi csoport 500 új saját márkás…
Tovább olvasom >Személyre szabott AI vásárlóasszisztenst vezet be a Mercadona
Mostantól személyre szabott AI alapú vásárlóasszisztens, a MercadonIA könnyíti meg…
Tovább olvasom >Országszerte elérhető lesz a Despar Italia üzleteiben az S-Budget márka
Az olasz Despar Italia, az SPAR koncesszió tulajdonosa, országosan elérhetővé…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >