Spanyolországban is növekszik a sajátmárkás értékesítés
Tízből hat spanyol vásárló több sajátmárkás terméket vásárolva igyekszik költséget megtakarítani – állapította meg a Dia új kutatása.
A Tu Bolsillo al Dia tanulmányban megkérdezettek fele azt állította, hogy a sajátmárkás termékek vásárlásával havonta 10-25%-ot takarít meg a bevásárlásokon.
Az éves tanulmány szerint a spanyol vásárlók idén elsősorban arra törekednek, hogy ahol csak lehet, spóroljanak, aminek eredményeképpen egyre többen hasonlítják össze az árakat, keresik az akciókat, és tervezik meg előre a heti kiadásokat.
A tanulmány ugyanakkor azt is rögzíti, hogy a vásárlók egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az egészséges életmódra, és a válaszadók egyharmada hajlandó saját bevallása szerint többet fizetni a jobb minőségű, egészségesebb termékekért.
Ami a heti kiadásokat illeti, a válaszadók 45%-a hetente 50 és 100 euró közötti, míg 42%-uk 25 és 50 euró közötti összeget költ vásárlásra.
Tízből hét vásárló az árat nevezi meg a legfontosabb szempontként, amely befolyásolja a vásárlás helyének kiválasztását, ezt a rangsorban az üzlet közelsége (60%), az elérhető ajánlatok, kedvezmények és promóciók (48%), az ügyfélszolgálat (35,7%) és a hűségprogramok (27,2%) követik.
A vásárlók több mint fele (53%) számára továbbra is a fizikai bolt az első számú vásárlási csatorna, és a válaszadók a nagyobb megtakarítási lehetőségek elérhetőségét jelölték meg kulcsfontosságú befolyásoló tényezőként.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Jelentős mértékben bővítette saját márkás kínálatát a spanyol Makro
406 új saját márkás termékkel bővítette kínálatát a Makro Spanyolországban…
Tovább olvasom >Az egészséges táplálkozást népszerűsíti a Mercadona
Az egészséges táplálkozás iránti elkötelezettsége jegyében a spanyol Mercadona 2024-ben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Rekordméretű élelmiszergyűjtést szervez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pénteken és szombaton
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett pénteki és szombati adománygyűjtésen…
Tovább olvasom >A Pick Szeged Zrt. nyeresége csökkent, árbevétele nőtt tavaly
A Pick Szeged Zrt. adózott eredménye 2024-ben 6,7 milliárd forint…
Tovább olvasom >