Spanyolországban is növekszik a sajátmárkás értékesítés
Tízből hat spanyol vásárló több sajátmárkás terméket vásárolva igyekszik költséget megtakarítani – állapította meg a Dia új kutatása.
A Tu Bolsillo al Dia tanulmányban megkérdezettek fele azt állította, hogy a sajátmárkás termékek vásárlásával havonta 10-25%-ot takarít meg a bevásárlásokon.
Az éves tanulmány szerint a spanyol vásárlók idén elsősorban arra törekednek, hogy ahol csak lehet, spóroljanak, aminek eredményeképpen egyre többen hasonlítják össze az árakat, keresik az akciókat, és tervezik meg előre a heti kiadásokat.
A tanulmány ugyanakkor azt is rögzíti, hogy a vásárlók egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az egészséges életmódra, és a válaszadók egyharmada hajlandó saját bevallása szerint többet fizetni a jobb minőségű, egészségesebb termékekért.
Ami a heti kiadásokat illeti, a válaszadók 45%-a hetente 50 és 100 euró közötti, míg 42%-uk 25 és 50 euró közötti összeget költ vásárlásra.
Tízből hét vásárló az árat nevezi meg a legfontosabb szempontként, amely befolyásolja a vásárlás helyének kiválasztását, ezt a rangsorban az üzlet közelsége (60%), az elérhető ajánlatok, kedvezmények és promóciók (48%), az ügyfélszolgálat (35,7%) és a hűségprogramok (27,2%) követik.
A vásárlók több mint fele (53%) számára továbbra is a fizikai bolt az első számú vásárlási csatorna, és a válaszadók a nagyobb megtakarítási lehetőségek elérhetőségét jelölték meg kulcsfontosságú befolyásoló tényezőként.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Jelentős hatással bírnak a Lidl saját márkái a portugál gazdaságra
A Lidl Portugália saját márkás termékei közel 1 milliárd euróval…
Tovább olvasom >Lánchíd Klub októberi exkluzív: Magas vásárlóerő mellett is vannak kihívások: a belga piac, közelről
Szautner Péter, a FrieslandCampina nemzetközi vezérigazgatója a Lánchíd Klub októberi találkozóján a…
Tovább olvasom >Magyar befektető adott el bevásárlóközpontot Spanyolországban
Sikeresen értékesítette a magyar tulajdonú GESTOR REAL ESTATE a spanyolországi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >