Spanyolországban a turizmus gazdasági hozzájárulása 2023-ban érheti el a járvány előtti szintet
A turisztikai ágazat gazdasági hozzájárulása 2023-ban érheti el a koronavírus-járvány előtti szintet – állapította meg Madridban bemutatott jelentésében az Exceltur spanyol turisztikai szövetség.

Jövőre érheti el a járvány előtti szintet a spanyol turizmus
A szervezet alelnökének ismertetése szerint a múlt évben az ágazat adta az ország GDP-jének 7,4 százalékát 88,5 milliárd euróval, így közvetlen hozzájárulása a gazdaság teljesítményéhez 1,9 százalékkal, 36 milliárd euróval volt több, mint egy évvel korábban, azonban továbbra is elmaradt a 2019. évi 12,4 százalékos eredménytől.
José Luis Zoreda elmondta: 2021-ben a turizmus helyreállása csupán részleges volt, tele hullámvölgyekkel, amelyeket a járványhelyzet alakított.
Rosszabbul teljesítettek azok a célpontok, amelyek a nemzetközi turizmus kedvelt úti céljai, például Madrid, Katalónia vagy a Baleár-szigetek, viszont a belföldi utazások fellendülése összességében javított az ágazat helyzetén. A városlátogatások helyett a szabadidős programok kerültek előtérbe főként az északi „zöld” tartományokban, például Galiciában, Kantábriában, Navarrában.
Az Exceltur szakemberei arra számítanak, hogy a jelenleg zajló hatodik járványhullám miatt csak áprilistól élénkülhet fel ismét a turizmus a dél-európai országban, az első negyedévben 33,2 százalékos elmaradással számolnak a járvány előtti szinthez képest.
Számításaik szerint idén 10,5 százalék, 135,4 milliárd euró lehet az ágazat hozzájárulása a spanyol GDP-hez.
Spanyolország 2019-ben még a világ második leglátogatottabb országa volt, de 2020-ban 65 millió turistát veszített. A 2021-es látogatottsági adatokat várhatóan februárban teszi közzé a spanyol statisztikai hivatal (INE). (Fehér Krisztina, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egy felmérés szerint a magyarok 36 százaléka tervez külföldi nyaralást az idén
A magyarok 36 százaléka tervez külföldi nyaralást az idén nyáron,…
Tovább olvasom >Horvát tengerpart, magyar szívvel: ismét Vir a nyár favoritja
A 2025-ös nyári szezonban is Horvátország számít a legkedveltebb külföldi…
Tovább olvasom >Megszületett a turizmus bankja: új néven és szerepben indul újra az Uránia Záloghitel
Lényegében létrejött a hazai turizmus első dedikált pénzügyi szolgáltatója: az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Shake, rendszerváltás, generációváltás – A győri McDonald’s és a Tutti közös története 35 év távlatából
1990. május 19-én a győri Lenin út 23. alatt –…
Tovább olvasom >Sztárgázsi, balatoni panorámával – munkaerőhiány és irreális elvárások sújtják a vendéglátást
Tovább súlyosbodik a munkaerőhiány a hazai vendéglátásban – különösen a…
Tovább olvasom >Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >