Spanyolországban a Mercadona és a Carrefour vezet a kereskedelmi láncok között

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 09. 04. 09:55

A piaci részesedés tekintetében júliusban a Mercadona és a Carrefour állt a spanyolországi kiskereskedelmi láncok ranglistájának élén, annak ellenére, hogy némi visszaesést tapasztaltak.

A Mercadona piaci részesedése júniushoz képest 0,2 százalékponttal alacsonyabb, 26,8% volt, míg a Carrefour 0,1%pontos csökkenés után 10%-on állt – számolt be a revistainforetail.com online kiadvány a Kantar adataira hivatkozva.

A Carrefour esetében ez már a harmadik olyan hónap a sorban, amikor csökkent a kereskedő piaci részesedése.

A Lidlnek ellenben immár hatodik hónapja sikerült megtartania 6,6%-os piaci részesedését, amivel bebiztosította a harmadik helyet – derült ki az adatokból.

A negyedik helyen az Eroski végzett 4,2%-os részesedéssel, ami 0,1 százalékpontos csökkenést jelent az előző hónaphoz képest.

A Grupo DIA megőrizte 3,6%-os piaci részesedését, és ezzel az első öt helyezett között végzett.

A Consum és az Alcampo a hatodik, illetve a hetedik helyen áll, miközben élelmiszer-kiskereskedők közül egyedüliként tapasztaltak növekedést (0,1%pont) júliusban. A Consum a piac 3,4%-át, az Alcampo pedig 3,2%-át tudhatja magáénak.

A hét kereskedő együttesen az ország FMCG-piacának 57,8%-át fedte le július 14-én, ami 0,2 százalékpontos csökkenést jelent az előző hónaphoz képest – olvasható a jelentésben.

ESM

Kapcsolódó cikkeink