Spanyolországban a Mercadona és a Carrefour vezet a kereskedelmi láncok között
A piaci részesedés tekintetében júliusban a Mercadona és a Carrefour állt a spanyolországi kiskereskedelmi láncok ranglistájának élén, annak ellenére, hogy némi visszaesést tapasztaltak.
A Mercadona piaci részesedése júniushoz képest 0,2 százalékponttal alacsonyabb, 26,8% volt, míg a Carrefour 0,1%pontos csökkenés után 10%-on állt – számolt be a revistainforetail.com online kiadvány a Kantar adataira hivatkozva.
A Carrefour esetében ez már a harmadik olyan hónap a sorban, amikor csökkent a kereskedő piaci részesedése.
A Lidlnek ellenben immár hatodik hónapja sikerült megtartania 6,6%-os piaci részesedését, amivel bebiztosította a harmadik helyet – derült ki az adatokból.
A negyedik helyen az Eroski végzett 4,2%-os részesedéssel, ami 0,1 százalékpontos csökkenést jelent az előző hónaphoz képest.
A Grupo DIA megőrizte 3,6%-os piaci részesedését, és ezzel az első öt helyezett között végzett.
A Consum és az Alcampo a hatodik, illetve a hetedik helyen áll, miközben élelmiszer-kiskereskedők közül egyedüliként tapasztaltak növekedést (0,1%pont) júliusban. A Consum a piac 3,4%-át, az Alcampo pedig 3,2%-át tudhatja magáénak.
A hét kereskedő együttesen az ország FMCG-piacának 57,8%-át fedte le július 14-én, ami 0,2 százalékpontos csökkenést jelent az előző hónaphoz képest – olvasható a jelentésben.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >A Lidl sikerének titka: így vált fapados diszkontból piacvezetővé az áruházlánc
A Lidl Magyarország 20 éves születésnapja alkalmából rendezett sajtótájékoztatón ismertette…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >