Spanyolországba és Skóciába helyezi át az ír whiskey-k palackozását a Suntory
Úgy döntött a japán italóriás, a Suntory, hogy három ír whiskey-márkájának palackozását a Cooley Distilleryből Skóciába és Spanyolországba helyezi át.
Az intézkedés a Kilbeggan, Tyrconnell és Connemara márkákat érinti – adta hírül a The Drinks Business az Irish Independent beszámolójára hivatkozva.
A Suntory októberben tájékoztatta a Cooley Distillery dolgozóit a döntésről, de a tervek véglegesítése még folyamatban van. A vállalat frissen benyújtott beszámolói szerint a pénzügyi hatásokat csak a konzultációs folyamat lezárása után lehet pontosan meghatározni.
2023-ban a Cooley Distillery árbevétele 4,5%-kal 19,1 millió euróra csökkent, míg adózás előtti nyeresége 23%-kal, 1,1 millió euróra esett vissza. A vállalatot – a Kilbeggan márka által – negatívan érintette az orosz piac kiesése, miután 2022 márciusában felfüggesztette az alkoholexportot Oroszországba.
A Suntory három ír whiskey márkájának palackozása a jövőben a vállalat skóciai vagy spanyolországi létesítményeiben történik. Spanyolország stratégiai szerepet tölt be a Suntory életében, hiszen ott található a cég nemzetközi központja és a DYC szeszfőzdéje, ahol olyan italok készülnek, mint a Larios gin és a Whisky DYC.
A Cooley Distilleryt 2011-ben az amerikai Beam vásárolta meg 71 millió euróért, amelyet 2014-ben szerzett meg a Suntory.
Kapcsolódó cikkeink
Személyre szabott AI vásárlóasszisztenst vezet be a Mercadona
Mostantól személyre szabott AI alapú vásárlóasszisztens, a MercadonIA könnyíti meg…
Tovább olvasom >Kivonul a Carrefour Ománból
Közel három évtizednyi működés után kivonul a Carrefour Ománból –…
Tovább olvasom >Közel 5 milliárd euróval járul hozzá a spanyol gazdasághoz a Heineken
A Heineken 2023-ban 4,84 milliárd euróval járult hozzá a spanyol…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >