Spanyol vermutmárkát vett a Pernod Ricard

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 04. 07. 09:54

A francia Pernod Ricard 100%-os tulajdonrészt szerzett a St Petroni vermutmárkát tulajdonló spanyol Vermutería de Galiciában. A cég 2020-ban már többségi tulajdonossá vált a galíciai vállalatban, most pedig a fennmaradó részesedést is megvásárolta. Az ügylet pénzügyi részletei azonban nem nyilvánosak.

PernodRicard-logo

A St Petroni 2014-ben indult a spanyolországi Padrón városában, és az elmúlt években népszerű prémium vermutmárkává vált. A mostani felvásárlás révén tovább bővül a Pernod Ricard portfóliója a prémium aperitifek piacán – írja a Just Drinks.

A cég éves beszámolója szerint a 2023. június 30-ig tartó üzleti évben a spanyolországi értékesítés 3%-kal visszaesett, amit a vállalat a tavalyi kiemelkedően erős nyári szezonhoz képest „visszafogottabb” eredményként értékelt. Bár az idei első félévben a spanyol piac enyhe csökkenést mutatott, a Pernod Ricard részesedése nőtt a bolti értékesítés terén.

A cég februárban módosította éves előrejelzését, és a makrogazdasági nehézségeket, valamint a geopolitikai bizonytalanságokat nevezte meg a szeszesitalpiac lassulásának fő okaként. Ennek fényében a 2025 júniusában záruló folyó pénzügyi évre kismértékű organikus árbevétel-csökkenést vár.

Februárban a Pernod Ricard megszerezte a dél-afrikai Inverroche ginmárka teljes tulajdonjogát is, amelyben eddig is többségi részesedéssel bírt. Még ugyanebben a hónapban elterjedt a hír, hogy a vállalat mérlegeli a Mumm pezsgőmárka esetleges eladását.

Márciusban új, alkoholmentes itallal, a Ramazzotti Aperitivo Arancia 0.0%-val bővült a cég kínálata, amely ebben a hónapban került Németországban és Ausztriában piacra.

Kapcsolódó cikkeink