Spanyol vermutmárkát vett a Pernod Ricard
A francia Pernod Ricard 100%-os tulajdonrészt szerzett a St Petroni vermutmárkát tulajdonló spanyol Vermutería de Galiciában. A cég 2020-ban már többségi tulajdonossá vált a galíciai vállalatban, most pedig a fennmaradó részesedést is megvásárolta. Az ügylet pénzügyi részletei azonban nem nyilvánosak.
A St Petroni 2014-ben indult a spanyolországi Padrón városában, és az elmúlt években népszerű prémium vermutmárkává vált. A mostani felvásárlás révén tovább bővül a Pernod Ricard portfóliója a prémium aperitifek piacán – írja a Just Drinks.
A cég éves beszámolója szerint a 2023. június 30-ig tartó üzleti évben a spanyolországi értékesítés 3%-kal visszaesett, amit a vállalat a tavalyi kiemelkedően erős nyári szezonhoz képest „visszafogottabb” eredményként értékelt. Bár az idei első félévben a spanyol piac enyhe csökkenést mutatott, a Pernod Ricard részesedése nőtt a bolti értékesítés terén.
A cég februárban módosította éves előrejelzését, és a makrogazdasági nehézségeket, valamint a geopolitikai bizonytalanságokat nevezte meg a szeszesitalpiac lassulásának fő okaként. Ennek fényében a 2025 júniusában záruló folyó pénzügyi évre kismértékű organikus árbevétel-csökkenést vár.
Februárban a Pernod Ricard megszerezte a dél-afrikai Inverroche ginmárka teljes tulajdonjogát is, amelyben eddig is többségi részesedéssel bírt. Még ugyanebben a hónapban elterjedt a hír, hogy a vállalat mérlegeli a Mumm pezsgőmárka esetleges eladását.
Márciusban új, alkoholmentes itallal, a Ramazzotti Aperitivo Arancia 0.0%-val bővült a cég kínálata, amely ebben a hónapban került Németországban és Ausztriában piacra.
Kapcsolódó cikkeink
Innovatív reklámkampányt indít a spanyol Alcampo
Az Alcampo spanyol hipermarketlánc új, adatvezérelt kültéri reklámkampányt indított, amely…
Tovább olvasom >Országos sztrájk béníthatja a Ryanair spanyolországi járatait
Augusztus 15-től akár év végéig is tarthat az a munkabeszüntetés,…
Tovább olvasom >125 millió euróból korszerűsíti üzleteiben a hűtőrendszert a DIA
A spanyol DIA élelmiszer-kiskereskedelmi lánc 2029-ig összesen 125 millió eurót…
Tovább olvasom >További cikkeink
62 700 vásárlás – minden korábbi rekord megdőlt az ALDI Sziget-boltjában
Immár nyolcadik alkalommal települt ki az ALDI a Sziget Fesztiválra…
Tovább olvasom >A Minecraft világa megelevenedik a SPAR áruházaiban
A világ egyik legismertebb és legkedveltebb videojátékának karakterei – köztük…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: a nemzeti kormányra mindig számíthatnak a magyar gazdák
A kormány egyik legfontosabb szövetségesei a magyar gazdák, ezért a…
Tovább olvasom >