Spanyol vermutmárkát vett a Pernod Ricard
A francia Pernod Ricard 100%-os tulajdonrészt szerzett a St Petroni vermutmárkát tulajdonló spanyol Vermutería de Galiciában. A cég 2020-ban már többségi tulajdonossá vált a galíciai vállalatban, most pedig a fennmaradó részesedést is megvásárolta. Az ügylet pénzügyi részletei azonban nem nyilvánosak.
A St Petroni 2014-ben indult a spanyolországi Padrón városában, és az elmúlt években népszerű prémium vermutmárkává vált. A mostani felvásárlás révén tovább bővül a Pernod Ricard portfóliója a prémium aperitifek piacán – írja a Just Drinks.
A cég éves beszámolója szerint a 2023. június 30-ig tartó üzleti évben a spanyolországi értékesítés 3%-kal visszaesett, amit a vállalat a tavalyi kiemelkedően erős nyári szezonhoz képest „visszafogottabb” eredményként értékelt. Bár az idei első félévben a spanyol piac enyhe csökkenést mutatott, a Pernod Ricard részesedése nőtt a bolti értékesítés terén.
A cég februárban módosította éves előrejelzését, és a makrogazdasági nehézségeket, valamint a geopolitikai bizonytalanságokat nevezte meg a szeszesitalpiac lassulásának fő okaként. Ennek fényében a 2025 júniusában záruló folyó pénzügyi évre kismértékű organikus árbevétel-csökkenést vár.
Februárban a Pernod Ricard megszerezte a dél-afrikai Inverroche ginmárka teljes tulajdonjogát is, amelyben eddig is többségi részesedéssel bírt. Még ugyanebben a hónapban elterjedt a hír, hogy a vállalat mérlegeli a Mumm pezsgőmárka esetleges eladását.
Márciusban új, alkoholmentes itallal, a Ramazzotti Aperitivo Arancia 0.0%-val bővült a cég kínálata, amely ebben a hónapban került Németországban és Ausztriában piacra.
Kapcsolódó cikkeink
Száz új üzletet nyit idén a Carrefour Spanyolországban
A Carrefour Spanyolország legalább 100 új üzlet megnyitását tervezi 2025-ben,…
Tovább olvasom >Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Olaszországban és Spanyolországban is terjeszkedik a Metro
Stratégiai partnerségre lépett a Metro Italia az olasz Multicedi nagykereskedővel,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Válaszutak éve: így reagáltak a baromfiipar szereplői a kihívásokra 2024-ben
A 2024-es év fordulópontot jelentett a hazai baromfiipar számára: a…
Tovább olvasom >Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >