Spanyol vermutmárkát vett a Pernod Ricard
A francia Pernod Ricard 100%-os tulajdonrészt szerzett a St Petroni vermutmárkát tulajdonló spanyol Vermutería de Galiciában. A cég 2020-ban már többségi tulajdonossá vált a galíciai vállalatban, most pedig a fennmaradó részesedést is megvásárolta. Az ügylet pénzügyi részletei azonban nem nyilvánosak.
A St Petroni 2014-ben indult a spanyolországi Padrón városában, és az elmúlt években népszerű prémium vermutmárkává vált. A mostani felvásárlás révén tovább bővül a Pernod Ricard portfóliója a prémium aperitifek piacán – írja a Just Drinks.
A cég éves beszámolója szerint a 2023. június 30-ig tartó üzleti évben a spanyolországi értékesítés 3%-kal visszaesett, amit a vállalat a tavalyi kiemelkedően erős nyári szezonhoz képest „visszafogottabb” eredményként értékelt. Bár az idei első félévben a spanyol piac enyhe csökkenést mutatott, a Pernod Ricard részesedése nőtt a bolti értékesítés terén.
A cég februárban módosította éves előrejelzését, és a makrogazdasági nehézségeket, valamint a geopolitikai bizonytalanságokat nevezte meg a szeszesitalpiac lassulásának fő okaként. Ennek fényében a 2025 júniusában záruló folyó pénzügyi évre kismértékű organikus árbevétel-csökkenést vár.
Februárban a Pernod Ricard megszerezte a dél-afrikai Inverroche ginmárka teljes tulajdonjogát is, amelyben eddig is többségi részesedéssel bírt. Még ugyanebben a hónapban elterjedt a hír, hogy a vállalat mérlegeli a Mumm pezsgőmárka esetleges eladását.
Márciusban új, alkoholmentes itallal, a Ramazzotti Aperitivo Arancia 0.0%-val bővült a cég kínálata, amely ebben a hónapban került Németországban és Ausztriában piacra.
Kapcsolódó cikkeink
Jelentős mértékben bővítette saját márkás kínálatát a spanyol Makro
406 új saját márkás termékkel bővítette kínálatát a Makro Spanyolországban…
Tovább olvasom >Eladja három kelet-európai üzemét a Bell Food Group Eisberg leányvállalata
A svájci Bell Food Group bejelentette, hogy Eisberg leányvállalata eladja…
Tovább olvasom >Spanyolországban hathavi mélypontra lassult az infláció áprilisban
Spanyolországban a fogyasztói árak éves növekedése az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új törvényjavaslat védené a hagyományos pénztárakat a nagy üzletekben
A Kereszténydemokrata Néppárt frakcióvezetője, Simicskó István olyan törvénymódosítást kezdeményezett, amely…
Tovább olvasom >Itthon csak importban fogy a bio – kitörési pont lehet a közétkeztetés
Bár a bioélelmiszerek hazai kiskereskedelmi forgalma dinamikusan nő, még mindig…
Tovább olvasom >Új lendületet kapna az egységes piac: uniós stratégia a kereskedelmi akadályok lebontására
Az Európai Bizottság új stratégiával frissítené fel az egységes piacot:…
Tovább olvasom >