Spanyol tavasz – shoppingélet Madridban
Megőrült a világ. Valami változik, nemcsak mindennapjainkban, hanem az időjárásban is. Gyerekkoromban voltak még évszakok, és biztosan lehetett számítani arra, hogy a népi hagyományoknak megfelelően alakul az időjárás. Ma már ez sem tekinthető tutinak, a gazdasági helyzet hullámvasútja mellett már az időjárás sem a régi.
Így alakult ez a mostani tavaszon is. Kerek születésnap ünneplése ürügyén meglepetésutat szerveztem életem párjának Madridba. Hónapok óta készültem rá, és sikerült a titkot megőriznem, így a meglepetés valódi volt. Ki gondolta volna, hogy az idő kereke visszafelé fordul, és Madridban 15 fok lesz, változékony idővel, idehaza viszont a kánikulai meleg teszi próbára az emberek idegeit?
Délután kezdődik az élet
Az útikönyvek ajánlása szerint az egyik legkellemesebb elfoglaltság ebben a városban a vásárlás ezerrel. Imádok vásárolni, nézegetni, bár a múlt árnyékát máig sem tudtam levetkőzni, miszerint
a kedvezményes kínálatot keresem már a bejáratnál.
Madrid a vásárlók paradicsoma. A bevásárlóközpontok itthoni térhódítása ott is érződik, bár nem ölt olyan mértéket, mint Budapesten. Általában a város szélső kerületeiben találhatjuk meg a nagy kiterjedésű központokat, amelyekben szinte valamennyi márka üzlete megtalálható.
Ugyanakkor a főutca jelleg megmaradt.
A bevásárlóutca, a korzó speciális rendeltetésű. Az élet itt valódi arcát mutatja: napközben dolgoznak, délután pedig kezdődik a nyüzsgés. Szól a zene, fogy az ital, a sör, az üdítő és persze a fagyi, amelyből a Ben and Jerry magas színvonala és ára viszi el a pálmát.
Érdekes, hogy bár a spanyol cipő világhírű, a színes, olcsó, egy szezonra tervezett, textil anyagú cipellők, papucsok, balettcipők áradata teszi zsúfolttá a kirakatokat. A hagyományos, varrott, minőségi cipők lelőhelyeit csak hosszas keresgélés után találtam meg. A ruházati kínálat is vegyes: gyorsan forog a divattrendvilág, sűrűn változnak az irányzatok.
Evés-ivás mozgalmi jelleggel
Az élelmiszer-kínálat a turisták számára lenyűgöző. A legjobb példa a sonkaválaszték, amely a spanyoloknál a mindennapok eledele, nem húsvéti különlegesség. A sonkaboltok (azaz sonkamúzeumok, ahogyan ők nevezik) fő látványossága
a sonkafa. Sonkaerdőnek látszanak a felakasztott sonkák, amelyek illatától azonnal megjön az arra járók étvágya.
Étterem étterem hátán, a választék kimeríthetetlen. A gasztronómiai élvezetek minden pénztárcára szabva kínálnak választási lehetőséget.
Az árak kedvezőek, az adagok bőségesek. Sok-sok hal és tenger gyümölcse, salátával. A klasszikus paela is praktikus választás, mert egy tál csemegével jóllakik az elfáradt turista, pláne, ha még egy pohár bor vagy sör is jár hozzá. A spanyol bor világhírű, de az utóbbi időben a sörök forgalma méltóképpen felzárkózott a borfogyasztáshoz.
Minek köszönhető ez a trend? A külső szemlélő számára is érzékelhető, hogy mindenütt kapható egyszerre bor és sör, tehát az ételhez mind e kettőt ajánlják.
A megjelenés e téren a gasztro trade marketingeszközeivel segíti az egyes márkák érvényesülését. Minden eszközt bevetnek, hogy láttassák, eladják a márkákat, a jó minőségű nedűket.
A hidegkonyhai termékek is kelendőek,
a spanyol szalámi, felvágott íze, megjelenése egyedülálló. Nem szabad elfelejtkezni a kávéról, az erős pressóról sem, vagy
a tejes változatról, mert a kapucsínót nem ismerik.
Tehát a vásárlás mellett az evés és ivás itt népi mozgalom, ami élvezetesebbé teszi az életet még akkor is, amikor májusban esik az eső a napsütés helyett.
Azért Madridban sincs kolbászból vagy felvágottból a kerítés. Ebből ízelítőt kaptunk a május elsejei tüntetést látva, de ők ezt is vidáman csinálják. Nosztalgikus érzés volt, mintha a régi május
elsejei felvonulások hangulata tért volna vissza, de a hangos beszédek, szimpatizáns tömegek vonulása után a vendéglők, úri söntések pillanatok alatt
megteltek.
Tanulhatunk tőlük: az élet szép a spanyolok szerint is, élni kell a lehetőségekkel, és élvezni a pillanatot, amely segít
a mindennapi feladatok megoldásában.
Dr. Csík Klára
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >