Csemegeszőlőt exportálnak a spanyolok Kínába
Spanyolország idén akár 3000 tonna csemegeszőlőt is exportálhat Kínába a spanyol gyümölcs- és zöldségtermelők és -exportálók egyesületének (APOEXPA) elnöke szerint – írja a Syngenta blog nyomán az agroforum.hu.
Joaquín Gómez elmondta, hogy a kínai piac megnyitása vonzó – bár korlátozott – alternatívát biztosít a termelőknek a hagyományos piacokkal szemben, ugyanakkor a hangsúlyt inkább az árakra, mint a mennyiségre kell összpontosítani. Arra törekszenek ugyanis, hogy kihasználják a Kínába irányuló kaliforniai szőlőexport csökkenését, amit a kínai-amerikai kereskedelmi háború váltott ki.
„Kína soha nem lesz olyan fontos exportcél, mint Németország vagy az Egyesült Királyság, de érdekes piac lehet, amely felvesz néhány száz konténert” – jegyezte meg Joaquín Gómez.
Kína évente körülbelül 500 millió euró értékben vásárol csemegeszőlőt, csak éppen nem Európában. Az ázsiai országban ugyanakkor egyre népszerűbb ajándék a gyümölcs, és a fogyasztók a szőlő esetében a nagy bogyókból álló hatalmas fürtöket, a szép színeket és a magas cukorfokot részesítenek előnyben. (agroforum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Ez az döntés az egész szójapiacot érinti
A kínai hatóságok öt brazil vállalat esetében felfüggesztették a szójabab…
Tovább olvasom >A világgazdaság nyugati és keleti blokkra szakadása rengeteg veszéllyel jár
A világgazdaság nyugati és keleti blokkra szakadása olyan méretű károkat…
Tovább olvasom >Személyre szabott AI vásárlóasszisztenst vezet be a Mercadona
Mostantól személyre szabott AI alapú vásárlóasszisztens, a MercadonIA könnyíti meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
Év promóciója 2025 verseny, felhívás és nevezés
A Trade magazin ismét versenyt hirdet az FMCG-szektor szereplői között…
Tovább olvasom >Mindent az EUDR-ről – tematikus oldal indult a Nébih weboldalán az erdőirtásmentes termékek felügyeletéről
Az erdőirtásmentes termékek forgalmazására (EUDR) vonatkozó uniós szabályok 2025. év…
Tovább olvasom >Ügyészség: valótlan arcképekkel és vásárlói véleményekkel tévesztette meg egy webáruház a fogyasztókat
Valótlan arcképekkel és vásárlói véleményekkel tévesztette meg egy webáruház a…
Tovább olvasom >