Sose volt ilyen egyszerű elkezdeni az online kiszállítást!
Most, hogy a lezárások és a korlátozások réme újra Damoklész kardjaként lebeg a kiskereskedők feje fölött, egyre többen mérlegelik az online értékesítés kiépítését. Ez azonban egy rengeteg időt, speciális szaktudást és hatalmas erőforrásokat igénylő, így önállóan szinte járhatatlan út. Jó hír viszont, hogy nem is kell egyedül végigmenni rajta: a kereskedelmi informatika vezető hazai vállalata, a Laurel, valamint a házhozszállítási piacon meghatározó Wolt közösen kidolgoztak egy rövid idő alatt bevezethető, kulcsrakész megoldást, amely a Manna ABC-nél már bizonyít is!
„Nyáron még sokan bíztak abban, hogy a járvány nem tér vissza a korábbi méreteiben, és hamarosan minden visszaáll a normális kerékvágásba. Ez a remény legkésőbb mostanra szertefoszlott, így a boltoknak is reagálniuk kell, ha nem akarják üzletmenetüket hosszú időre bizonytalan, külső tényezőkre alapozni. Mi magunk rengeteg fejlesztéssel tudunk ebben segíteni, a Wolttal kötött stratégiai szövetségnek köszönhetően immár abban is, hogy az üzletek nagyon rövid idő alatt elindíthassák a minimális élőmunkát igénylő, biztonságos, színvonalas online értékesítésüket”
– mondta Bessenyei István, a Laurel Cégcsoport tulajdonos-ügyvezetője.
Sabjányi László, a Wolt Magyarország ügyvezető igazgatója úgy fogalmazott, az együttműködést segítette, hogy mindkét fél digitális megoldásokkal igyekszik megkönnyíteni partnerei mindennapjait. A konkrétumokkal kapcsolatban elárulta:
„A Laurel biztosította például a technikai hátteret a Manna ABC számára, amelynek köszönhetően a bolthálózat megjelenhetett a Wolt applikációjában – így a Wolt összekötheti a Mannát sok új vásárlóval. Idén ősszel fejeződött be a rendszerintegráció, amely megkönnyíti a kiszállítások gyors szervezését. A Laurel kulcsrakész megoldást szállított, mélyen integrált folyamatokkal, így a Manna ABC azonnal elkezdhette az értékesítést digitális platformunkon.”
„Számunkra ez egy mentőakciónak indult” – vágott bele a megrendelői oldal motivációinak bemutatásába Papp András, a Manna ABC társtulajdonosa.
„A tavaly őszi korlátozások alapjaiban ásták alá az éjjel-nappali nyitvatartásra épülő üzleti modellünket, nem tudtuk megúszni a leépítést, ami emberileg is megviselt. Eldöntöttük, hogy ha újra kilátásba kerülnek a lezárások, időben lépünk, és megteremtjük a házhoz szállítás lehetőségét. Beletettük az időt, az energiát, a pénzt, és a Laurellel és a Wolttal karöltve, kiváló csapatmunkával sikerült időben felállítani azt a rendszert, ami már induláskor bőven a várakozásokon felül hozott, és azóta is dinamikusan ível felfelé. Ezt hathatósan támogatta a felek barteralapú marketingkampánya, valamint a Manna ABC által lebonyolított boltközi offline és online marketingaktivitások sora is”
– fűzte hozzá.
Ami az eredményeket illeti, a bolthálózat által az első hónapra kitűzött vásárlói számot négyszeresen, és a bevételt is több mint kétszeresen sikerült túlteljesíteni. A tendencia azóta is pozitív, így beválni látszik a stratégia, mely szerint újabb korlátozások esetén az új csatornáról érkező, extra bevételek enyhíthetik a veszteségeket, hozzájárulva ezzel többek közt az értékes munkaerő megtartásához.
A vártnál is jobb volumenadatok mellett a vevői értékelések 10-es skálán 8 felett vannak, a panaszos rendelések aránya pedig mindössze 1-1,5%, ami röviddel az indulás után kitűnő érték. Ezek után nem meglepő, hogy a Manna ABC-nél nagy jövőt jósolnak a megoldásnak.
„Nagyszerűen vizsgázott a rendszer, így a célunk minél hamarabb kiterjeszteni azt a többi boltunkra is. Ha minden jól megy, év végére a 15 üzletünkből már 8 kínál majd házhozszállítási opciót a vásárlóknak”
– árulta el Papp András.
A jövő iránt aggódó tulajdonosoknak tehát itt egy gyors, nagy mértékben egyénre szabható lehetőség, amely a mostani, hektikus helyzetben segíthet jelentősen csökkenteni a körülményeknek való kiszolgáltatottságot. Minden jel szerint ráadásul nem ez az utolsó fejlesztés, amivel a Laurel és a Wolt a saját területükön meglévő kimagasló tapasztatot és hátteret az előrelátó kiskereskedők szolgálatában állítja.
„Már korábban is volt közös metszéspontunk a Laurellel, és bízunk benne, hogy a jövőben is lesznek még hasonló együttműködéseink. Mivel mindkét cég a digitalizációban látja a jövőt, úgy vélem, hogy a Manna ABC-s projekt egy tartós kapcsolat kezdete lehet”
– nyilatkozta a Wolt Magyarország részéről Sabjányi László ügyvezető igazgató.
Bessenyei István végezetül emlékeztetett, ennek a beruházásnak a létjogosultságára ugyan a pandémia világít rá igazán, de ne feledjük, hogy az online rendelések már a járványhelyzet előtt nagy felívelésben voltak, és a jövőben sem várható visszarendeződés ilyen téren. „Ennek a lehetőségnek a biztosítása tehát, hasonlóan más, hatékonyságot fokozó fejlesztésekhez, rövidtávon a túlélés záloga lehet, hosszútávon pedig minden eddiginél jobb, stabilabb alapokra helyezheti a működést, amiből csak profitálni lehet” – zárta a Laurel tulajdonos-ügyvezetője.
(x)
Kapcsolódó cikkeink
Országos szintre lép a PENNY és a foodora együttműködése
November közepétől a PENNY vásárlói már országos szinten intézhetik akár…
Tovább olvasom >Rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indítanak az ételfutár cégeknél
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot indít a…
Tovább olvasom >Óriásit bővült a Tesco – háromszorosára növelte választékát a foodorán
A foodora továbbfejleszti az online bevásárlási kínálatát, a platformon keresztül…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új irány a haszonjárműveknél: a Transporter és az ID. Buzz formabontó újdonságai
A Volkswagen Transporter hetedik generációja újraértelmezi a klasszikus haszonjármű fogalmát,…
Tovább olvasom >Rekordösszegű adomány a P&G paralimpikonokat támogató kampányában
Több mint húszmillió forint gyűlt össze A Mindennapok Bajnokai elnevezésű…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: „Lighting the Way to Smarter Stores!”
A visszaszámlálás elkezdődött! – Hamarosan megnyitja kapuit a kiskereskedelmi technológiák 2025-ös…
Tovább olvasom >