Sörszövetség: csökkent a sörfogyasztás a harmadik negyedévben is
Az öt legnagyobb magyar sörgyártó idei együttes forgalma 5,5 százalékkal, 4,9 millió hektoliterre csökkent a harmadik negyedév végére az előző év azonos időszakához képest. Különösen a csapolt sör értékesítése zuhant, csaknem 40 százalékkal, míg az alkoholmentes sörök iránti kereslet nőtt – közölte Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének (MSSZ) vezetője az MTI érdeklődésére.
Az év első kilenc hónapjában a belföldi forgalom 6,5 százalékkal, 4,5 millió hektoliterre mérséklődött, míg az export 6,7 százalékkal, 416 ezer hektoliterre nőtt.
A csapolt sör iránti kereslet visszaesése a koronavírus-járvány következménye: a külföldi turisták elmaradtak és az első hullámban sok vendéglátó egység zárt be részlegesen, majd teljesen. Ennek következtében a teljes értékesítésben mindössze 5,5 százalékot ér el a csapolt sör, a korábbi 9 százalék feletti részesedés helyett. Emellett mérséklődött az újra tölthető üvegbe töltött sörök forgalma is, 20 százalékkal, 802 ezer hektoliterre – közölte a vezető.
Kántor Sándor beszámolt arról is, hogy az általános forgalomvisszaesés mellett csak az alkoholmentes sörök iránti kereslet nőtt, az ízesített és ízesítés nélküli sörök idei volumene 2,2 százalékkal, 269 ezer hektoliterre emelkedett, ezzel elérve a teljes sörforgalom immár 5,5 százalékát.
A koronavírus-járvánnyal kapcsolatos nemzetközi és hazai védelmi intézkedések miatt a Sörszövetség a negyedik negyedéves forgalomban is visszaesést vár, így a teljes idei belföldi sörforgalom nagy valószínűséggel elmarad a tavalyitól – fűzte hozzá.
A szövetség 2019. évi jelentése szerint a Magyarországon jelen lévő öt legjelentősebb sörgyártó (Borsodi Sörgyár Kft., Carlsberg Hungary Kft., Dreher Sörgyárak Zrt., Heineken Hungária Zrt., Pécsi Sörfőzde Zrt.) együttes belföldi értékesítése tavaly mintegy 6,216 millió hektoliter volt, 44 ezer hektoliterrel, 0,7 százalékkal kevesebb az előző évinél. A csökkenő forgalom ellenére az iparág több járulékot és adót fizetett be 2019-ben a költségvetésbe, 82,071 milliárd forintot, szemben a 2018-ban befizetett 80,085 milliárd forinttal. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
SAP: A felhős fejlesztéssel a sör is finomabb
A 130 éves Budweiser Budvar kiváló söreiről ismert, azonban vállalatirányítási…
Tovább olvasom >Átalakuló ízlés, növekvő kihívások – ilyen sörös évre készülhetünk 2025-ben
Bár 2024-ben 2,8%-kal bővült a hazai sörpiac, 2025 első hónapjai…
Tovább olvasom >130 éves Soproni Sörgyár
A kormány továbbra is stratégiai ágazatként tekint az élelmiszeriparra, ezért…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >