Sörre váltja a hosszú hangüzeneteket a Heineken

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 12. 15. 09:21
🎧 Hallgasd a cikket:

A Heineken új WhatsApp-technológiát vezetett be, amely a három percnél hosszabb hangüzeneteket ingyen sörre cseréli. A „Could have been a Heineken” névre keresztelt bot célja, hogy a digitális monológok helyett valódi beszélgetéseket ösztönözzön barátok között, egy korsó sör mellett.

A kísérleti program Brazíliában startolt, de a vállalat globális bevezetést tervez. A felhasználóknak mindössze annyi a dolguk, hogy a kapott hosszú hangüzenetet továbbítsák a titkosított botnak, amely válaszként egy sörkuponnal és közeli bárok ajánlásával jutalmazza őket – adta hírül a The Drinks Business a Heineken közleményére hivatkozva.

A kezdeményezés hátterében egy 14 ezer fő bevonásával készült kutatás áll, amely szerint az emberek évente átlagosan 150 órát töltenek hangüzenetek küldésével és hallgatásával. A Statista adatai alapján naponta 9,4 milliárd WhatsApp-hangüzenet születik, ami éves szinten 3,4 ezer milliárdot jelent. Az üzenetek mennyisége 2024-hez képest 7%-kal, a hossza pedig 8%-kal nőtt.

A felmérés szerint a válaszadók 52%-a – a Z generáció körében pedig 60% – érzi úgy, hogy a hangüzenetek kiszorítják a személyes találkozásokat és interakciókat. A válaszadók közel fele jelezte, előfordul, hogy egész estéket tölt hangüzenetek küldésével ahelyett, hogy barátaival,  ismerőseivel személyesen találkozna.

A Heineken hangsúlyozta: a cél, megkönnyíteni a valódi közösségi élmények létrejöttét a sokszor egyoldalú üzenetváltások helyett. A ‘Could have been a Heineken’ WhatsApp bot így nem csupán sört, hanem lehetőséget is kínál arra, hogy a barátok kilépjenek a digitális térből, és újra felfedezzék a személyes beszélgetések nyújtotta örömet és jó érzést.

Kapcsolódó cikkeink