Sorra zárnak be a boltok az online kiskereskedelem miatt
Az utóbbi évtizedek legnagyobb üzletbezárási hulláma sújtja az Egyesült Államokat az internetes kereskedelem terjedése és a fogyasztói szokások átalakulása miatt – idézi a Business Insider cikkét az index. A következő hónapokban mintegy 3500 boltot zárhatnak be olyan nagy üzletláncok és márkák, mint a Macy’s, a Kmart, a Sears, az Abercombie & Fitch, vagy a Guess.
Egyes cégek, például a Bebe az összes üzletüket bezárják, és átnavigálnak az online árusításra. Mások azzal próbálkoznak, hogy csak a legjobb helyeken lévő, legtöbb profitot hozó boltjaikat tartják meg. Elemzők szerint az USA-ban, ami világelső az egy főre jutó üzletek számát tekintve, a következő időszakban valódi kiskereskedelmi apokalipszis várható.
A bevásárlóközpontok látogatottsága évek óta hanyatlik, 2010 és 2013 között 50 százalékkal csökkent, részben az online bevásárlás terjedése miatt, részben pedig azért, mert mostanában az emberek a fizetésük nagyobb részét szánják utazásra, szolgáltatások igénybe vételére, mint új tárgyakra.
Ahogy a boltok bezárnak, a plázák fenntarthatósága is veszélybe kerül: amelyek valami miatt nem alkalmasak arra, hogy a hagyományos üzleteket vonzó szolgáltatóegységekké alakítsák, azoknak szintén be kell majd zárniuk. A Green Street Advisors ingatlancég elemzése szerint az USA-ban a bevásárlóközpontok 30 százaléka esik ebbe a kategóriába, vagyis a plázák harmada éveken belül kihasználatlanná válhat. (index)
Kapcsolódó cikkeink
Steril legyekkel védekezik Amerika a húsfaló parazita ellen – újra leállt a mexikói állatexport
Újra felfüggesztette a mexikói élőállat-importot az Egyesült Államok, miután ismét…
Tovább olvasom >Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >