Sorra zárnak be a hazai kisipari sörfőzdék
Az elmúlt tíz évben Magyarországon valóságos forradalom zajlott a sörpiac területén. A sörkultúra virágzásával párhuzamosan megjelentek kiváló minőségű magyar kisüzemi sörök, sörbárok, fesztiválok és versenyek, amelyek meghatározták a hazai sörfogyasztók igényeit. A 2010-es évek nyilvánvalóan a magyar söripar forradalmi évtizedévé váltak, de a 2020-as évek beköszöntével felhők gyűltek a kisipari sörfőzdék felett.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/05/beer-g0d72db64d_640.jpg)
Vége a sörforradalomnak?
Az ország legnagyobb sörgyártóinak (Borsodi Sörgyár Kft., Carlsberg Hungary Kft., Dreher Sörgyárak Zrt., Heineken Hungária Zrt. és a Pécsi Sörfőzde Zrt.) együttes értékesítése 2022-ben 6,463 millió hektoliter volt, ami 1,3 százalékkal több, mint 2021-ben, de 3,4 százalékkal kevesebb, mint 2019-ben.
Az emelkedő energia- és alapanyagárak, a COVID-19 járvány utóhatásai, az infláció, a munkaerőhiány és a telített piac mind problémákat jelentenek a kisüzemi sörfőzdék számára. Ezen nehézségek mellett az Ukrajnában történt események, például a háború és az üveghiány is kihívások elé állítják a kisüzemi sörfőzdéket.
Az siker kulcsa a minőségi sör iránti növekvő igény és a kisüzemi főzdék előfutárszerepe a piacon. A kisüzemi sörfőzdék kezdték el először betölteni a prémium kategóriás sörök piaci rését, és a nagy vállalatok is követték ezt a trendet – a jelenség okait a HelloVidék friss cikke térképezi fel.
Kapcsolódó cikkeink
Felvették a cseh szellemi örökség listájára a csehországi sörkultúrát
Felvették a cseh szellemi kulturális örökség listájára a csehországi sörkultúrát…
Tovább olvasom >Közel 5 milliárd euróval járul hozzá a spanyol gazdasághoz a Heineken
A Heineken 2023-ban 4,84 milliárd euróval járult hozzá a spanyol…
Tovább olvasom >Cseh sörgyárak nem szállítanak Oroszországba
A cseh sörgyárak nem szállítanak sört Oroszországba, többségük már 2022…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nyár a Balatoné
Az idei nyáron a teljes magyarországi vendégéjszakák majdnem harmadát a…
Tovább olvasom >Év promóciója 2025 verseny, felhívás és nevezés
A Trade magazin ismét versenyt hirdet az FMCG-szektor szereplői között…
Tovább olvasom >Működne Magyarországon a boltok elleni bojkott?
Az elmúlt napokban egyre nagyobb figyelmet kapott az a közösségi…
Tovább olvasom >