Sorra nyitja a kávézókat a Luckin Coffee
Luckin Coffee, az ambiciózus kínai startup több ezer kávézót nyitott meg országszerte, legújabb lépéseként pedig tőzsdére készül, hogy felvegye a harcot a Starbucks ellen annak hazájában, az Egyesült Államokban.
A pekingi cég szerény, mindössze 300 millió dolláros tőkeelmést vár a tőzsdére lépéstől – állítja a Bloomberg.
A 2017-ben alapított Luckin Coffee a Credit Suisse csoporttal közösen dolgozik az üzleten, és várhatóan az év második felében lesz eredménye az együttműködésnek.
A Luckin Coffee idén tovább 2.500 üzlet nyitását tervezi – tavaly 2 ezret nyitott –, amivel nyomást gyakorol a Starbucks-ra – amelynek az országban mintegy 3 ezer kávézója üzemel –, mivel Kína jelenleg az amerikai cég leggyorsabban növekvő és egyúttal második legnagyobb piaca is.
A kínai cég a kényelemre és a megfizethetőségre összpontosít a városi és irodai dolgozók körében, akik nem igényelnek akkor kávézókat, mint amiket a rivális kínál.
A Luckin kávézók többsége inkább kis fülkék, ahol az online, előre megrendelt kávét át lehet venni.
Továbbá a Luckin Coffee a Tencent technológiai óriással is együttműködik.
A Luckin nemrég 2,2 milliárd dolláros tőkeinjekciót kapott több befektetőtől, többek között a szingapúri GIC-től. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Starbucks: terjeszkedés a Közel-Keleten és Kínában, leépítés Amerikában
A Starbucks ambiciózus terveket jelentett be a következő évekre: évente…
Tovább olvasom >A Starbucks újra személyes üzeneteket tesz a kávéspoharakra
A Starbucks új vezérigazgatója, Brian Niccol irányításával visszatér ahhoz a…
Tovább olvasom >Starbucks-stratégia: radikális változások az amerikai üzletekben
A Starbucks jelentős átalakításokat hajt végre az Egyesült Államokban: a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >