„Sörön túli” portfóliót tervez a Molson Coors

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 11. 07. 09:18
🎧 Hallgasd a cikket:

A Miller Lite tulajdonosa, a Molson Coors új akvizíciókat tervez, amelyekkel a sörön túl kívánja portfólióját bővíteni. A vállalat célja, hogy ellensúlyozza az alkoholos italok iránti kereslet csökkenését, és megerősítse jelenlétét a nem alkoholos szegmensben.

A nemrégiben vezérigazgatóvá kinevezett Rahul Goyal elmondása szerint a vállalat portfóliójának hiányosságait új felvásárlásokkal kívánja kitölteni és nagyobb valószínűséggel keres az „alkoholmentes térben” lehetőségeket. A söreladások csökkenő tendenciája ellenében a Molson Coors a korábbiakban a Fever-Tree szénsavas keverőitalba fektetett, valamint növelte részesedését a Zoa energiaitalban.

A vállalat belső becslése szerint a sörpiac 4,7%-kal esett vissza, amit Goyal szerint részben ciklikus tényezők okoznak. A fogyasztói szokások változása – például az egészségtudatosabb életmód és az alkoholfogyasztás újragondolása – szintén hatással volt az eladásokra.

Októberben a Molson Coors bejelentette, hogy 400 irodai pozíciót szüntet meg, ami a vállalati munkaerő 9%-át érinti, és a következmények megtakarításokat a vállalat akvizíciókra, kulcsfontosságú márkákra és az ellátási lánc fejlesztésére fordítja.

Goyal hangsúlyozta, hogy bár a fókusz egyre inkább a nem alkoholos kategóriákra irányul, a sör továbbra is a vállalat alapját képezi. Az iparági trendek hasonlóan alakulnak – az Anheuser Busch például 27%-os bevételnövekedést ért el alkoholmentes sörökből a harmadik negyedévben.

A Molson Coors nettó árbevétele ugyanebben az időszakban 2,3%-kal csökkent, 2,9 milliárd dollárra.

Kapcsolódó cikkeink