Sörmárka a környezetvédelemért
A mexikói Corona sörmárka tavaly ősszel műanyaghalász versennyel hívta fel a figyelmet a Mexikói-öböl szennyezettségének problémájára.
A versenyt egy újrahasznosítással foglalkozó helyi céggel, egy környezetvédelmi szervezettel és egy New York-i reklámügynökséggel együttműködve rendezték meg Mazatlánban. A részvevőknek műanyagot kellett gyűjteniük a Csendes-óceánból, egy turistákkal „erősen fertőzött” területen, az Isla de la Piedra és az Urías folyók torkolata közötti csatornából. Négy óra leforgása alatt 30 hajó több mint 60 halásza 2,9 tonna műanyagot halászott ki a vízből. Az első három helyezett között több mint 1000 dollárt osztottak ki teljesítményük függvényében, de minden résztvevő kapott érmet, valamint utalványokat újrahasznosított anyagokból készült tisztítóeszközök vásárlására. //
Kapcsolódó cikkeink
Nehezen újrahasznosítható hulladékok: megoldások születőben, de még messze a cél
Bár egyre több hulladéktípus válik újrahasznosíthatóvá, számos anyag feldolgozása továbbra…
Tovább olvasom >Jelentős megtakarítást tesznek lehetővé a SPAR újrahasznosítási megoldásai
nnovatív kezdeményezéseket indított fenntarthatósági törekvéseivel összhangban az újrahasznosítás területén a…
Tovább olvasom >Raisz Anikó: a mezőgazdasági területek fenntarthatósága mellett fontos a vízhiányos időszakok okozta helyzet kezelése is
A mezőgazdasági termőterületek fenntarthatósága mindannyiunk számára fontos, viszont legalább ilyen…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tízmillió forint összdíjazású pályázatot hirdet Tokaj
Tízmillió forint összdíjazású művészeti pályázatot hirdet Tokaj a világörökségi borvidék…
Tovább olvasom >Hő a mélyből: kiaknázatlan kincs a magyar geotermia
Bár Magyarország kiváló geotermikus adottságokkal rendelkezik, a termálhő jelenleg csak…
Tovább olvasom >