Söripari melléktermékek hasznosításába kezd a Pécsi Sörfőzde Zrt.
A biológiai alapú sörfőzési technológiák fejlesztését és az ilyen sörök előállítása során keletkező melléktermékek hasznosítását kívánja megoldani a több mint 1,7 milliárd forintos kutatómunka eredményeként a Pécsi Sörfőzde Zrt. (PS Zrt.) – közölte projektet megvalósító csoport az MTI-vel.
A PS Zrt. által vezetett Hunbio konzorcium közleménye szerint a projekt során a szükséges technológia kialakításával, a melléktermékek értéknövelő felhasználása mellett meghatározzák a biológiai alapú sörkészítésre legalkalmasabb, egyben ökológiai szempontból legkedvezőbbnek számító malátatípusokat. A folyamatot a feldolgozási technológia és receptúra fejlesztése zárja sikeresnek ígérkező termékek piacra juttatásával – közölték. Szemerey Zoltán, a sörfőzde igazgatósági tagja az MTI érdeklődésére közölte: a kutatások eredményeként a sörgyártás melléktermékeinek hasznosításával jelentősen csökkenthetik a vállalat környezeti lábnyomát. Kiemelte: a nyolcvan százalékos nedvességtartalmú sörtörkölyből például céljaik szerint értéknövelt, jól szállítható és tárolható élelmiszer előállítására van lehetőség.
A vállalat terveiről azt mondta, a sörfőzde a jövőben további új termékekkel szeretne megjelenni a piacon. Jelezte: a vállalat speciálisan ízesített, radler típusú bio alkoholos és alkoholmentes terméke iránt folyamatosan nő a kereslet. A PS Zrt. vezetésével működő Hunbio konzorciumban a vállalat mellett partnerként a Szegedi Gabonakutató Intézet, a Szarvasi Agrár Zrt. és a karcagi Hubai és Társai Kft. vesz részt. A mostani projektre a Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív programban (Ginop) csaknem 1,2 milliárd forintos támogatást nyert el a csoport. A mintegy 125 munkavállalót foglalkoztató vállalat tavalyi eredményeit később közli. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a cég 2018-ban 2,6 milliárdos nettó árbevételt és 23 millió forint adózás utáni eredményt ért el. A Pécsi Sörfőzde Zrt.-t 2017-ben vásárolta meg az osztrák sör- és ásványvízgyártó Ottakringer leányvállalatától a magyar MAVA Befektetési Kft. és a BanKonzult Commerce Kft. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Stabilizálódó prémiumszegmens, erősödő alkoholmentes kínálat – így alakult az uniós és hazai sörpiac 2024-ben
Az Európai Unió tagállamai 2024-ben összesen 34,7 milliárd liter sört…
Tovább olvasom >Történelmi mélypontra süllyedt a német sörpiac – egyre népszerűbb az alkoholmentes változat
Több mint harmincéves mélypontra esett a német sörértékesítés 2025 első…
Tovább olvasom >Forró augusztusban bíznak a sörgyártók
A tavalyi közel három százalékos növekedést követően az idei első…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jason Momoával mutatkozott be Magyarországon a Meili Vodka
Az elmúlt két év egyik legtöbb díjat elnyerő vodkája (2…
Tovább olvasom >Labubu-láz: közel 400%-os profitnövekedéssel száguld a Pop Mart – már a Mattelt és a Sanriót is előzi
A „csúnya-aranyos” Labubu-figurák köré épített őrület, a vakdobozos értékesítés és…
Tovább olvasom >8,5 millió pékáru fogyott egy év alatt: helyi pékségek, kézműves ízek, tudatos választások a Kifli.hu-nál
Az elmúlt 12 hónapban a vásárlók több mint 8,5 millió…
Tovább olvasom >