Söripari melléktermékek hasznosításába kezd a Pécsi Sörfőzde Zrt.
A biológiai alapú sörfőzési technológiák fejlesztését és az ilyen sörök előállítása során keletkező melléktermékek hasznosítását kívánja megoldani a több mint 1,7 milliárd forintos kutatómunka eredményeként a Pécsi Sörfőzde Zrt. (PS Zrt.) – közölte projektet megvalósító csoport az MTI-vel.
A PS Zrt. által vezetett Hunbio konzorcium közleménye szerint a projekt során a szükséges technológia kialakításával, a melléktermékek értéknövelő felhasználása mellett meghatározzák a biológiai alapú sörkészítésre legalkalmasabb, egyben ökológiai szempontból legkedvezőbbnek számító malátatípusokat. A folyamatot a feldolgozási technológia és receptúra fejlesztése zárja sikeresnek ígérkező termékek piacra juttatásával – közölték. Szemerey Zoltán, a sörfőzde igazgatósági tagja az MTI érdeklődésére közölte: a kutatások eredményeként a sörgyártás melléktermékeinek hasznosításával jelentősen csökkenthetik a vállalat környezeti lábnyomát. Kiemelte: a nyolcvan százalékos nedvességtartalmú sörtörkölyből például céljaik szerint értéknövelt, jól szállítható és tárolható élelmiszer előállítására van lehetőség.
A vállalat terveiről azt mondta, a sörfőzde a jövőben további új termékekkel szeretne megjelenni a piacon. Jelezte: a vállalat speciálisan ízesített, radler típusú bio alkoholos és alkoholmentes terméke iránt folyamatosan nő a kereslet. A PS Zrt. vezetésével működő Hunbio konzorciumban a vállalat mellett partnerként a Szegedi Gabonakutató Intézet, a Szarvasi Agrár Zrt. és a karcagi Hubai és Társai Kft. vesz részt. A mostani projektre a Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív programban (Ginop) csaknem 1,2 milliárd forintos támogatást nyert el a csoport. A mintegy 125 munkavállalót foglalkoztató vállalat tavalyi eredményeit később közli. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a cég 2018-ban 2,6 milliárdos nettó árbevételt és 23 millió forint adózás utáni eredményt ért el. A Pécsi Sörfőzde Zrt.-t 2017-ben vásárolta meg az osztrák sör- és ásványvízgyártó Ottakringer leányvállalatától a magyar MAVA Befektetési Kft. és a BanKonzult Commerce Kft. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új kommunikációs platformmal indítja a sörszezont a Dreher
Új vizuális arculatot, csomagolást és kommunikációs platformot kapott a Dreher…
Tovább olvasom >Sörszövetség: tavaly újra nőtt a magyarországi sörfogyasztás
A Covid-járvány időszakát idéző, 2023. évi 10 százalékos forgalomcsökkenés után…
Tovább olvasom >Rekordmennyiségű sört exportált tavaly Csehország
Rekordmennyiségű, 6,13 millió hektoliter sört exportáltak tavaly a csehországi sörgyárak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >