Sorbanállás helyett minőségi szabadidőre vágyunk
A bevásárlás alattomos időrabló. Minden ötödik magyar gondolja úgy, hogy rengeteg idejét pazarolja bevásárlásra, ennek ellenére csak a lakosság 4%-a vásárol élelmiszert online – derült ki a Kifli.hu új online szupermarket friss felméréséből*. A vásárlásra fordított időt szívesebben szentelnék a hobbijuknak vagy sportolásnak a válaszadók, sőt, akad olyan is, aki annyira utál vásárolni, hogy inkább többet dolgozna. A legbosszantóbb dolog az áruházakban a tömeg és a lassú sorok, de sokakat zavar az is, hogy nem tudnak minden hozzávalót egy helyen beszerezni.
A vásárlás könnyen egyszerűsíthető lenne, ennek ellenére a magyarok fele hétköznapokon akár mindennap beszalad egy élelmiszerboltba, pékségbe vagy zöldségeshez, egyharmaduk pedig pár naponta felkeres egy szupermarketet. A Kifli.hu online élelmiszeráruház vásárlási körképéből továbbá az is kiderül, hogy tízből három magyar a hétvégéjéből is jó pár órát elveszteget a nagybevásárlással.
A válaszadók ötöde szerint az élelmiszerek, háztartási cikkek beszerzése rengeteg időbe telik, ennek ellenére a lakosság csupán 4%-a rendel online élelmiszert. Az átlag 2-4 órát szán hetente bevásárlásra, miközben a lakosság egyötöde még ennél is többet kénytelen áldozni erre szabadidejéből. Az idő nagy úr: a felmérés szerint a lakosság közel 60%-a szívesen járna piacra, vagy keresne minőségibb termékeket, ezzel szemben csak a legközelebbi áruházra van ideje. Az áruházakban nem csak az időnket pazaroljuk, hanem az indokoltnál többet is költünk. A magyarok 20%-a ugyanis általában éhesen, jellemzően munka után esik be a boltba, ilyenkor pedig mindenfélét megkíván, és túl sok mindent pakol a kosarába.
A tömeg, a lassú sor és a nem megfelelő kínálat: a legbosszantóbb hármas
A gyors és gördülékeny áruházi bevásárlás nehezen kivitelezhető. Tízből heten kellemetlennek és macerásnak tartják, ha egy adott boltban nem kapnak meg mindent, amit szeretnének, és még máshová is el kell menniük ahhoz, hogy az esti vacsorához az összes hozzávalót beszerezzék. A magyarok 62%-át továbbá kifejezetten idegesíti a tömeg, 38%-át pedig az, ha az ő soruk halad a leglassabban. A válaszadók szűk többségét még az is zavarja, hogy télen rájuk izzad a kabát, nyáron pedig dideregniük kell a hűtőpultok mellett. A nőket különösen feldühíti mindez: tízből heten rendszeresen panaszkodnak a túl meleg vagy túl hideg miatt.
Mihez kezdenénk heti 4 szabad órával?
A Kifli.hu rákérdezett arra is, hogyha a vásárlásra fordított idő felszabadulna, akkor azt mivel töltenék legszívesebben az emberek. A válaszadók egyharmada több időt szentelne a hobbijának, egynegyedük pedig szívesebben sportolna, nézne inkább filmeket, vagy olvasna. Előbbi különösen igaz a huszonévesekre: 40%-uk szívesebben edzene a sorban állás helyett. A könyvbújás iránti vágy pedig különösen a nőket jellemzi. A felmérés adatai azt mutatják, hogy a magyarok nagy része szórakozással, aktív kikapcsolódással töltené a felszabaduló idejét, ha nem kellene áruházakban, szuper-és hipermarketekben bolyongania. A válaszadók 7%-a annyira utál bevásárolni, hogy akár inkább dolgozna is helyette. 16%-uk pedig a másik véglet: ők az alvásidejüket hosszabbítanák meg az elnyert idővel.
Mindezek alapján tehát hetente akár 4 órával sportolhatna vagy szórakozhatna többet a magyar lakosság, vagy megnézhetne még 1-2 filmet, kiolvashatna plusz egy könyvet, ha a vásárlási szokásain ennek függvényében változtatna, és csatlakozna a magyarok azon 4%-ához, akik tudatosan spórolnak az idejükkel, és a bevásárlást online intézik.
*A reprezentatív felmérés 1299 résztvevő megkérdezésével készült az internetet használó magyar lakosság körében 2019 decemberében. Célja, hogy betekintést nyerjen a magyar lakosság vásárlással kapcsolatos szokásaiba.
Kifli.hu
A Kifli.hu online szupermarket és piactér 2019 decemberében lépett a magyar piacra a Csehországban piacvezető rohlik.cz mintájára. Különlegessége, hogy az alapvető élelmiszerek mellett kínálatában sok a prémium és felső kategóriás termék (pl. Marmorstein és Panificio il Basilico), valamint olyan márkák is elérhetőek, amelyek máshol nem (pl. Marks & Spencer). A kiszállítás még a rendelés napján megtörténik, hétvégén 3, hétköznap 4 órán belül. A Kifli.hu-nál a kiszállítási ablak 1 órás. A rendelés pontossága gyakorlatilag 100%-os, mert csak azt lehet kiválasztani és kosárba rakni, ami a raktárban valóban rendelkezésre áll. A kiszállítás papírzacskókban saját flottával, saját sofőrökkel történik, akiknél lehet kártyával vagy készpénzzel is fizetni, de az online fizetés is opció a rendeléskor. A szolgáltatás Budapest és Budaörs területén érhető el.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >A 3,01 literes üdítőspalackok vitája: nem szándékos rendszerkerülés, hanem átmeneti megoldás
A magyar piacon megjelenő, 3,01 literes üdítőspalackok körüli vita kapcsán…
Tovább olvasom >