Sör- és üdítőmárka, valamint kereskedelmi lánc is versenyez az Év Sportkampánya díjért
Harmadszor is megrendezi az Év Sportolója szavazást közös szervezésben a Nemzeti Sport és a Blikk kiadója, a Ringier Kiadó és a Felix Promotion menedzseriroda.
A sportkampány kategóriában a tavalyi T-Home Vivicitta – A Nagy Futópárbaj győzelme után idén a legizgalmasabb kérdés az, hogy – a 2012-es évre vonatkozóan – olimpiai kommunikáció lesz-e a befutó, azaz a közönség kedvence. A jelöltek között ott a Soproni sör, a Coca-Cola és a Spar kampánya is.
Az Év Sportolója online szavazáson (www.evsportoloja.hu) összesen tíz kategóriában választhatja ki csak és kizárólag a közönség, hogy mely sportolókat, menedzsert, klubot és sportkampányt szeretné a rangos elismeréssel jutalmazni. A szavazást idén harmadszor rendezi meg a Ringier és a Felix Promotion. Tavaly több mint egy millió voks érkezett be az összes jelöltre. Akkor az Év Sportkampánya 2011 díjat a T-Home Vivicitta szponzorációjához kapcsolódó, A Nagy Futópárbaj aktivitás nyerte el.
A Felix Promotion menedzseriroda vezetője, Rácz Felix elmondta, hogy mivel 2012-ben az a londoni olimpiának köszönhetően minden a sport körül forgott, így már a jelöltlista összeállítása is fejtörést okozott a szakembereknek.
„Ilyenkor a márkák is sokkal nagyobb figyelmet szentelnek a sportnak, nemcsak a sportolók, de – végre – a kampányok között is különösen nehéz a jelöltállítás, hiszen jobbnál jobb reklámokkal találkozhattunk. Ráadásul a cégeknek különböző stratégia mentén kellett felállítaniuk a kommunikációjukat: az olimpiát nemzetközi szinten „bekebelező” brandeknek a hiteles hazai adaptáció, a hazai MOB támogatóknak a nemzeti érzés, a saját olimpikonjainknak való szurkolás kiemelése, míg a játékokat nem szponzoráló cégeknek a szigorú szabályozás ellenére is érthető, kreatív megoldások megvalósítása jelentett kihívást. S persze voltak olyan vállalatok, Londontól független sportesemények is, amelyeknek a „sportzajban” kellett érvényesülniük, vagy olyan egész éves társadalmi célú aktivitás, amely éppen ezt lovagolta meg” – mondta a szakember.
Az olimpiára épülő kampányok megvalósítása nem egyszerű feladat. Szigorú szabályok vonatkoznak az ötkarikás játékokra – különösen az esemény idején, illetve azt megelőzően és közvetlenül utána –, hogy mely cégek és milyen módon használhatják az olimpia nevet, logót, szimbólumokat, valamint szerepeltethetik a résztvevő sportolókat.
A 2012 év nyolc sportkampány jelöltje között megtalálható az E.ON, az MVM és a Soproni sör, melyek, mint a Magyar Olimpiai Bizottság különböző fokozatú támogatói valósították meg olimpiai kampányaikat, míg a MOL számos olimpikon szponzoraként sporttámogatói szerepére irányította rá a figyelmet. A Coca-Cola és a Spar tömegsport eseményhez kapcsolódó kommunikációjával, a Samsung sportcélú jótékonysági kampányával jutott be a legjobbak közé, míg a Média Unió egy külön kategória: a londoni seregszemle hatásait is kiaknázva próbálta meg sportolásra buzdítani a magyar lakosságot.
Az Év Sportkampánya 2012 jelöltek:
1. A kampány neve: Coca-Cola Testébresztő Program
A kapcsolódó esemény: Coca-Cola Női futógála
A megbízó: Coca-Cola Magyarország
Ügynökség: Person Communications
Leírás: A Coca-Cola Magyarország Testébresztő program elsődleges célja az volt, hogy szabadidős mozgásra buzdítsa az embereket. A 2012-es kampány célközönsége a nők voltak, amely a Coca-Cola Testébresztő Női Futógálán csúcsosodott ki. A kampány során aktívan használták a közösségi médiát: a videómegosztókat és a hölgyek körében népszerű tematikus blogokat is. Végül több mint 4000-ren vettek részt a margitszigeti eseményen.
2. A kampány neve: Lond.on olimpia
A kapcsolódó márka: E.ON
A megbízó: E.ON Hungária Zrt.
Ügynökségek: ACG HEY, Phd Hungary
Leírás: Az E.ON kampánya során azt próbálta tudatosítani a közönségben, hogy már 2005 óta a Magyar Olimpiai Csapat Gyémántfokozatú Főtámogatója. Ehhez 4 darab 25 másodperces szpotot készítettek, melyekben olimpikonokat mutattak be figyelemfelkeltő, szórakoztató és szokatlan, egyszóval emberközeli helyzetekben. A reklámok 25 csatornán futottak rendszeresen május 14.és június 17. között.
3. A kampány neve: 3×1 és jobban megy!
A kapcsolódó márka: Média Unió
A megbízó: Média Unió Alapítvány a Társadalmi Tudatformálásért Közhasznú Egyesület
Ügynökségek: Hat márkaművek, Open Communications, Berg Média, Post Edison
Leírás: A Média Unió a Társadalmi Tudatformálásért Alapítvány társadalmi célú kampánya is hasonló célt tűzött ki maga elé: növelni a heti rendszerességgel mozgók számát. A többek között televíziós, sajtó- és közterületi hirdetési kampányt kiegészítve az Erzsébet téri Sportplaccon 12 héten át sportrendezvényeket rendeztek, valamint országos sporteseményeken vettek részt, illetve Sportos csütörtök rendezvénysorozatukon országosan 150 egyesületet és klubot mozgattak meg. A hirdetésekben pedig többek között olimpikonokkal és hírességekkel próbálták meg elérni az embereket.
4. A kampány neve: „Le a kalappal!”
A kapcsolódó márka: MOL
A megbízó: MOL Nyrt.
Ügynökségek: Human Telex, Cafe Media, Neo Interactive, Carnation
Leírás: A MOL is a sporttámogatói szerepének ismertebbé tételét tűzte ki célul a „Le a kalappal” olimpiai kommunikációja során. A kampánynak két fő esemény – a „Le a kalappal” flash mob és a Kalapos videó üzenetek – képezte a vázát, az előbbiből, azaz a 200 táncos olimpikonokat köszöntő meglepetés táncából készült videó megközelítőleg 100 ezer letöltést ért el a You Tube-on. Emellett azonban számos kommunikációs eszközt is használtak, többek között kreatív sajtóhirdetések és Facebook nyereményjáték kísérte a kampányt.
5. A kampány neve: MVM Olimpikon Életút Program
A kapcsolódó márka: MVM
A megbízó: MVM Magyar Villamos Művek Zrt.
Ügynökségek: Hung-Ister Zrt.
Leírás: A Magyar Villamos Művek Zrt. a MOB Olimpikon Életút Program gyémánt fokozatú főtámogatójaként azt szeretné, ha összhangot teremthetne az élsportolóink, olimpiai büszkeségeink versenyzői pályafutása és a civil életre történő felkészülése között. A program egyértelmű, modern és az MVM imázsához illő bemutatását valósították meg két olimpikon, Vörös Zsuzsa olimpiai bajnok öttusázó és Kozmann György kétszeres olimpiai bronzérmes kenus részvételével.
6. A kampány neve: Samsung Hope Relay
A kapcsolódó program: SMART Sport a Gyermekekért
A megbízó: Samsung Electronics Magyar Zrt.
Ügynökségek: Leo Burnett, kirowski, Eurolex Consulting Media & PR, HPS Experience
Leírás: A magyarországi „SMART Sport a Gyermekekért” jótékonysági kezdeményezés a világ 17 országában elindított Samsung Hope Relay program része volt, melynek keretében több sportakciót is szerveztek. A kampány valóban egyedi és formabontó volt, elég, ha csak a SMART-kilométer gyűjtésre gondolunk, amikor egy okostelefonos gps alkalmazást használva futottak a résztvevők nap mint nap a minél nagyobb távokat a minél nagyobb adomány összegyűléséért.
7. A kampány neve: „Emeljük poharunkat a Magyar Olimpiai Csapatra!”
A kapcsolódó márka: Soproni sör
A megbízó: Heineken Hungária Zrt.
Ügynökségek: Kaméleon
Leírás: A sörmárkákat idén a Soproni képviseli, amely az „Emeljük poharunkat a Magyar Olimpiai Csapatra!” kampányában digitális kapcsolat hozott létre a szurkolók és a sportolók között, vagyis a rajongók egy Facebook alkalmazás segítségével virtuálisan söröztek és szurkoltak a magyar csapatért. A közösségi média a már ismert, sikeres tv-reklám sorozat aktuális részeit hatékonyan egészítette ki.
8. A kampány neve: „Kell a hangod, kell a tapsod!”
A kapcsolódó esemény: Spar Budapest Nemzetközi Maraton
A megbízó: BSI, Spar Magyarország Kft.
Leírás: A 27. Spar Budapest Nemzetközi Maratonhoz kapcsolódó „Kell a hangod, kell a tapsod!” kampány különlegessége, hogy a futók mellett a „kívülállókat” is bevonta a célcsoportba. A kampányhoz nyereményakció is társult: akik a sajtóhirdetésekből kivágható szurkolói kuponokon megjelölték kedvenc résztvevő futójukat és azt a helyszínen kihelyezett gyűjtőládákba bedobták, sorsoláson vehettek részt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Budapest ad otthont szeptemberben az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak
Idén Budapest ad otthont az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak (European Organic…
Tovább olvasom >Ismét sikeres megjelenés volt a Jövő Áruháza
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás hivatalos lapja a Trade magazin, amely…
Tovább olvasom >A fenntarthatóság és felelős gyártás volt idén az Alimentaria&Hostelco fókuszában
Idén március 18. és 21. között került sor az Alimentaria&Hostelco…
Tovább olvasom >