Sör, bor, kártya

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 12. 16. 08:00

Emlékeznek még az autókvartett nevű kártyajátékra? Generációk nőttek fel „csapkodva a blattot” úgy, hogy közben megtanulták néhány autómárka sebességét, hengerűrtartalmát meg mindenféle egyéb érdekes információt.Ennek mintájára készítette el a sör európai „őshazájában”, Németországban egy kreatív sörissza elme (talán az ottani sörszövetség marketingese) a Bierquartett kártyapaklit, melyhez az ország különböző vidékeiről gyűjtötte össze a legjellemzőbb söröket. Hogy játék közben a sörkártyák erősorrendjét mi határozza meg, az alkohol- vagy a kalóriatartalom, esetleg más adat, amit a márkáról a lapon megadnak, azt a játékosok alkalmanként maguk döntik el. A nyertes: feltehetően a söripar.
Nem csodálkozunk: a gyártó – bizonyára nem hátat fordítva az égetett szeszes italokat forgalmazó cégek támogatásának – koktélkvartettet is gyárt, természetesen a kevert italok receptjét is megadva.
Ennél is jóval többet lehet szórakozva tanulni az angol Wine Smarts (fordítsuk így: Bor-kisokos) kártyákból, melynek 100 lapján kérdés és felelet formájában lehet rengeteg hasznos információt szerezni nemcsak magáról az italról, hanem annak kiválasztásával, tárolásával, kóstolásával, ételekhez illesztésével és egyebekkel kapcsolatban is.

Kapcsolódó cikkeink