Sör a promóciós ranglista élén
A Nielsen a hiper- és a szupermarketekben tizenöt élelmiszer-kategória promóciós eladását elemzi.Összességében, 2010 első félévben a felmért kategóriák – értékben mért – bolti értékesítéséből 44 százalék jutott promócióra. Ez 2 százalékponttal több, mint múlt év első hat hónapja során. Az elemzés célja, hogy az érintett vállalatok vezetőit segítse a minél jobb döntések meghozatalában: erőforrásaikat ne a kevésbé hatékony promóciókra pazarolják, hanem a legjobb eszközökre költsenek többet. Az idei adatok alapján a kiskereskedelem egy-egy kategória forgalmán belül a legnagyobb arányt promócióban sörből, száraz szószból/dresszingből és étolajból adta el. Sorrendben az arány 61, 52 és 50 százalék.
Utánuk következik a levespor (47 százalék), ásványvíz (44), leves-/ételkocka és kávé (43-43). Őket követi a szénsavas üdítő (41), jégkrém, gyümölcslé, valamint az ételízesítő (40-40), a margarin (37), a tejföl (36), a sajt (35), valamint a tea (25).
A promóciók hatékonysága is megállapítható az elemzés alapján. Azaz, hogy a promóciós értékesítésen belül mekkora hányad a többletértékesítés. (Azért beszélünk többletről, mert a promócióban vásárlók egy része akkor is megvette volna az árut, ha éppen nem promóciózzák). Ebből a szempontból a fent említett tizenöt kategóriánál megállapítható, hogy az alapértékesítésen felül a promóciós eladások átlag 55 százaléka tekinthető pluszforgalomnak. Hatékonyság szerint is a sör vezet 74 százalékos mutatóval a kávé (67), valamint a jégkrém és ételízesítők (65-65) előtt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >