Soproni Sörgyár: 125 éves és előtte a jövő
A Soproni Sörgyár idén 125 éves. A folyamatos megújulás és innováció szerves része a Soproni Sörgyár történetének – ezt üzeni az a plakátkiállítás, amely az évforduló alkalmából, 2020. március 13-án, Sopron Várkerület Főteréről indul országos körútjára. A kiállítás azt mutatja be, hogyan tehet a környezetvédelemért és a fenntarthatóságért egy olyan nagy múltú vállalat, mint a Soproni Sörgyárat üzemeltető HEINEKEN Hungária, ugyanakkor a fogyasztók szerepére is felhívja a figyelmet.
“A Soproni Sörgyárban tradíció és innováció kéz a kézben jár” – állítja Geert Swaanenburg, a Heineken Hungária, vezérigazgatója. A sörgyár 125 éves jubileuma alkalmából felállított, „Csapoljunk jobb világot” című plakátkiállítás soproni megnyitóján a vezérigazgató kiemelte: “A soproniak ma nagyon büszkék lehetnek, hiszen övék az ország legnépszerűbb söre, a Soproni, amely az ország legnépszerűbb hazai sörkülönlegességeit előállító sörgyárában készül.* Itt említhetjük a Soproni Radlereket vagy a Soproni Óvatos Duhaj termékcsaládot is. Ez is bizonyítja, hogy a Soproni Sörgyár tradíciójának szerves része a folyamatos innováció és a jövőbe tekintés.”
A jövő iránt érzett felelősséget a vállalat szabadtéri kiállításának témája is jól tükrözi. A kiállítás fő üzenete, hogy a bolygónk védelmében a sörgyártó és fogyasztói felelőssége közös. “Azt szeretnénk, hogy a HEINEKEN legyen a világ legzöldebb sörgyártója” – osztotta meg a világcég célkitűzését Geert Swaanenburg.
A megnyitón dr. Farkas Ciprián Sopron polgármestere kiemelte: „Városunk méltán lehet büszke az immáron 125 éves Soproni Sörgyárra, amely sokaknak biztosít munkalehetőséget, hozzájárul Sopron jó híréhez, emellett pedig a fenntarthatóság és a környezetvédelem területén is példát mutat.”
Csökkenő vízfelhasználás, megfeleződött CO2 kibocsátás
A HEINEKEN Hungária sokat tett az elmúlt években azért, hogy ez a cél akár már az idén megvalósuljon: fajlagos vízfelhasználását 2008-hoz képest 23%-kal mérsékelte, míg ez idő alatt a szén-dioxid-kibocsátása 50%-kal csökkent. A sörgyártó a mostani kiállítással arra is felhívja a figyelmet, hogy fogyasztóival közösen még többre lehet képes. Ha ugyanis fogyasztói gyakrabban választják a visszaváltható üveges csomagolást, a szén-dioxid-kibocsátás még tovább csökkenthető, hiszen ennek tized akkora az ökológiai lábnyoma, mint az alumíniumnak. Igaz az aludoboz is környezetbarát csomagolóanyag, hiszen végtelenszer újrahasznosítható.
Hazai alapanyag és innováció
A sok fontos innováció között is nagy jelentőségű beruházás és esemény volt a cég életében, amikor tavaly működésbe állították a Soproni Óvatos Duhajok hidegkomlózásához használt, egyedülálló komlórakétát. A magyar mérnöki leleményből született újítás nagyüzemi körülmények között is lehetővé teszi a kézműves sörökre jellemző módszer alkalmazását. Magát a komlót Magyarországon ma még nehéz beszerezni, ám a HEINEKEN Hungária a hazai komlótermesztés újjáélesztése érdekében is támogatta a fontos első lépést: két évvel ezelőtt több ezer komlótövet ültetett a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet közreműködésével Kastélyosdombón. Az új komlóültetvény nemcsak a hazai agrárium számára mérföldkő, hanem e mellett hátrányos helyzetű családoknak is hosszú távon megélhetési lehetőséget teremt, hiszen a megtermelt komlót a vállalat a mindenkori piaci áron vásárolja meg.
A vezérigazgató kiállításmegnyitójában ezzel kapcsolatban arra hívta fel a figyelmet, hogy a HEINEKEN Hungária kiemelt figyelmet fordít alapanyagainak hazai beszerzésére. A Soproni sörhöz jó ideje kizárólag Magyarországon termett árpát, a Soproni radlerek ízesítéséhez pedig magyar meggyet és bodzát használnak fel. A vállalat beszállítóinak jelenleg 85 százaléka hazai vállalkozás, amely azt jelenti, hogy a gyár által foglalkoztatott közel 470 munkavállalón kívül, a HEINEKEN Hungária közvetett módon több száz család megélhetéséhez járul hozzá.
A szabadtéri kiállítás Budapestről érkezett Sopronba, ahol a Várkerület főterén március végéig tekinthető meg, ezt követően országos turnéra indul Magyarország nagyvárosaiba.
*Nielsen adatok, 2019
Kapcsolódó cikkeink
A Heineken 0.0 a mozivászonra gurul: új fejezet a mértékletesség kultúrájában az F1® THE MOVIE-val
A Heineken 0.0 hivatalos partnerként csatlakozott az Apple Original Films F1®…
Tovább olvasom >SAP: A felhős fejlesztéssel a sör is finomabb
A 130 éves Budweiser Budvar kiváló söreiről ismert, azonban vállalatirányítási…
Tovább olvasom >2,75 milliárd dolláros beruházást jelentett be a Heineken Mexikóban
A Heineken mintegy 2,75 milliárd dollár értékű beruházást hajt végre…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >A H&M megérzi a kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés hatásait
A kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés negatívan hat a…
Tovább olvasom >Túlad a Cinzanón és a Frattinin a Campari
Az olasz Campari csoport eladja két ismert márkáját, a Cinzano…
Tovább olvasom >