Soproni – Tökéletes csapolás

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 08. 30. 21:10

2010 elején, különleges piaci helyzetben, amikor a sörpiac, a horeca csatorna és a csapolt sör eladott mennyisége is veszélyesen csökkent, indította el edukációs programmal összekötött aktivitását a Soproni. A csapolt sör megítélésének és a vendéglátósok hozzáállásának javítását, megreformálását tűzték ki célul. Első lépésben a vendéglátóhelyek oktatását helyezték előtérbe, a tökéletes csapolás technikáját és helyes sorrendjét tanították meg. Közben PR-kampánnyal széles körben tudatosították a főbb „sörkérdéseket” a nyomtatott és az elektronikus médiában egyaránt.

„2 millió ajándék” elnevezésű promóciójukkal az üveges és dobozos Soproni termékek vásárlóit szólították meg, de a csapolttal is nyerni lehetett. A 4 Ford Fiesta mellett elsősorban csapolt sör várta a szerencsés nyerteseket. A beváltóhelyekről a névvel, címmel és a pultosok fotójával ellátott helyi óriásplakátok „Hozd a nyerő kupakod, adom a söröd!” felirattal tájékoztatták az érdeklődőket.

A kereskedelemben látványos eladáshelyi megjelenésekkel, óriáskapuval, dekorált raklapszigetekkel hívták fel a figyelmet a promócióra. Nem véletlen tehát a szokatlanul nagy, 56 százalékos beváltási arány és a piaci siker. A több mint 1,2 millió boldog nyertes fogyasztása is hozzájárult ahhoz, hogy a promóció ideje alatt a mainstream szegmensben és a teljes piacon is a Soproni átvette az első helyet (Forrás: Nielsen).

A nyeremények átvétele után Tóth Gergely, a Heineken Hungária Zrt. Soproni márkavezetője mutatta be az italkategóriában aranyérmet nyert promóciót és piaci hátterét.

Kapcsolódó cikkeink