Sopronban rendezik a tizedik Magyarországi Bormarketing Konferenciát

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 11. 23. 00:03

December 3-4-én a Hotel Sopronban tartják meg a X. Magyarországi Bormarketing Konferenciát. A jubileumi rendezvényhez ezúttal is különleges borverseny kapcsolódik.

Immár hagyomány, hogy a hazai borágazat évzáró rendezvényén, a magyar közösségi bormarketing program szervezői összefoglalják az elmúlt év tapasztalatait, megfogalmazzák jövőbeni terveiket.
Az első konferencianapon szó lesz Németország, Chile, sőt Kína piacairól is, illetve átfogó képet adnak Magyarország helyéről a világ boros térképén Dr. Josef Schuller MW, az Insitute of Master of Wine elnökének tolmácsolásában. Az új közösségi szabályokról szóló EK rendelet szerint a közösségbeli borfogyasztás folyamatosan csökken. Szó lesz arról is, hogy 1996 óta a közösségből kivitt bormennyiség a behozatalnál jóval alacsonyabb mértékben emelkedik. Ez a kereslet és a kínálat közötti egyensúly megbomlásához vezetett, ami viszont nyomást gyakorol a termelői árakra, és bevételekre. A helyzet javítása, a gazdák versenyképességének erősítése érdekében új rendeletekben vezették be a borászati termékek eredet-megjelöléseinek közösségi oltalmát. Ennek értelmében a hazai borvidékeknek az EU-hoz 2011-ig be kell nyújtaniuk az oltalom alá helyezendő termékeik leírásait. A X. Magyarországi Bormarketing Konferencia „Lehetőségek, kötelességek, valóság – eredetvédelem a bor világában” szekcióülése ebben kíván segítséget nyújtani a példaértékű projektek bemutatásával. Hasonlóan nem maradhat el ez évben sem a magyar bor nemzetközi értékesítési lehetőségeinek kutatása. A konferencia záróakkordjaként „Kitörési lehetőségek?! Avagy a Kárpát-medencei fajták lehetősége a világban” jelmondattal a magyar fajták külpiaci lehetőségeit taglalják, elemzik a hazai borászati szakemberek és kutatók – írja az agrarhaszon.hu.




Kapcsolódó cikkeink