Somogyi Borszemlét rendeznek Kaposváron
Tizenhárom pincészet mutatkozik be az I. Somogyi Borszemlén, amelyet a megye borainak népszerűsítésére rendeznek kedden Kaposváron – tájékoztatta a Somogy Megyei Önkormányzat sajtófőnöke hétfőn az MTI-t.
Kraft Róbert elmondta: a termelők a 2012-2017 közötti évjáratokból mintegy hetven bort, továbbá helyi sajtokat és sonkákat kínálnak az eseményre meghívott kereskedőknek, vendéglátósoknak és a média képviselőinek.
A sajtófőnök utalt rá, hogy a megyei önkormányzat, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK), valamint a Kereskedők és Vendéglátók Országos Érdekképviseleti Szövetsége (KISOSZ) által szervezett borszemle része annak a stratégiának, amely célul tűzte ki a somogyi borok ismertségének növelését, a helyben termő szőlő minél nagyobb mennyiségben történő helyi feldolgozását, értékesítését.
A borstratégia készítésének szükségességét szakemberek korábban azzal indokolták, hogy a Balatonboglári borvidéken termett szőlő 70-75 százalékát nem helyben dolgozzák fel, hanem értékesítik, így a hozzáadott érték máshol jelenik meg. Úgy vélték, a helyi borászat erősödése szempontjából kedvező lenne a feldolgozáshoz szükséges kapacitások növelése és az is, ha kampányokkal, marketingmunkával sikerülne a tudatos vásárlásra ösztökélni a somogyi fogyasztókat, akik ennek eredményeként több helyi bort fogyasztanának.
Ennek jegyében a megyei közgyűlés, a NAK helyi szervezete valamint a Balatonboglári borvidék elnöke idén márciusban közös levélben kérte a somogyi települések polgármestereit, hogy rendezvényeiken kínáljanak somogyi borokat a vendégeknek, ezzel hozzájárulhatnak a somogyi munkahelyek megtartásához, újak létrehozásához. Júniusban sor került az első Somogyi Borfesztiválra, amelyen tizenhat pincészet részvételével rendeztek éttermi borvacsorákat, borversenyt és kóstolókat Kaposváron.
Kraft Róbert megjegyezte, hogy a borfesztivállal és a borszemlével hagyományt szeretnének teremteni, a tervek szerint mindkét eseményt jövőre is megrendezik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl Magyarország a hazai borászatok sikeréért is dolgozik
A Lidl Magyarország 2024-ben mintegy 17,5 milliárd forinttal, az elmúlt…
Tovább olvasom >Történelmi utazás a magyar bor nyomában – Egerben folytatódik a Rubicon és az MKIK előadássorozata
Május 15-én Egerben folytatódik a Rubicon Intézet és a Magyar…
Tovább olvasom >Az első főzőcsatornánk
A hazai gasztronómia fejlődésében komoly közvetett szerepet játszottak a világ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Történelmi utazás a magyar bor nyomában – Egerben folytatódik a Rubicon és az MKIK előadássorozata
Május 15-én Egerben folytatódik a Rubicon Intézet és a Magyar…
Tovább olvasom >Gulyáságyúval és tacskófutammal indul a food truck szezon
Több száz éves „food truckok” érkeznek a Kincsem Parkba –…
Tovább olvasom >Május 13-án startol a 44. Országos Borverseny – Dr. Nagy István agrárminiszter fővédnöksége mellett nyitják meg a rangos eseményt
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) 2025. május 13-án rendezi meg…
Tovább olvasom >