Sokan választják Horvátországot a Balaton helyett idén is
Ahogy közeledik a nyári szezon, sokakat foglalkoztat a kérdés: 2024-ben a Balaton vagy az Adriai-tenger partja lesz-e a drágább nyaralási cél? A Pénzcentrum elemzése szerint több tényező befolyásolja a választ, de a három legfontosabb költséget – utazás, szállás, étkezés – figyelembe véve, különösen az utazási költségek teszik drágábbá a horvátországi nyaralást.

Az utazás teszi drágábbá
Bár a szállás és étkezési költségek terén nincsenek jelentős különbségek a két helyszín között, az utazás kiemelten befolyásolja a költségvetést. Míg a Balatonhoz való utazás jellemzően rövidebb és olcsóbb a magyarországi utazók számára, addig Horvátországba való eljutás magasabb üzemanyag- és autópálya-díjakat von maga után.
A szállásért és az éttermi étkezésért mindkét helyszínen hasonló árszintekkel kell számolni. A Balaton és az Adriai-tenger partján egyaránt emelkedtek a költségek az elmúlt években, amit a turizmus növekedése és az inflációs nyomás is táplál. Ez a trend várhatóan 2024-ben is folytatódik.
A Balaton továbbra is kiemelkedően népszerű a magyar nyaralók körében, részben azért, mert közelebb van, így az utazási költségek alacsonyabbak. Ez a tényező különösen fontos a családok és azok számára, akik rövidebb időt vagy kevesebb pénzt tudnak nyaralásra fordítani. Horvátország ugyanakkor a tengerparti nyaralás klasszikus célpontja marad, melynek vonzereje a tiszta tenger és a változatos tengerparti kínálat.
Kapcsolódó cikkeink
Balatoni Turizmus Szövetség: ideje komolyan venni az úszástudás fontosságát!
Ideje komolyan venni az úszástudás fontosságát – figyelmeztetett a Balaton-átúszás…
Tovább olvasom >Olaszországban elégedetlenek a nyári idegenforgalmi szezonnal
Közel 13 millió jármű mozgott a mostani hétvégén az olaszországi…
Tovább olvasom >NGM: júniusban 44 milliárd forintot költöttek SZÉP-kártya birtokosok
A SZÉP-kártya, a 2024-es rekordévet követően, idén is a belföldi…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >