Sokan használják ki a március 15.-i hosszú hétvégét
Az idei évben különleges helyzet állt elő, mivel a március 15-i hosszú hétvége és a húsvét is márciusra esik, így a magyarok közül sokan háromnapos kikapcsolódást terveznek. A szállásárak azonban emelkedtek az egy évvel korábbihoz képest, és a népszerű településeken gyorsan fogynak a hotelszobák.
A Központi Statisztikai Hivatal februári adatokat közölt, amelyek szerint a decemberi átlagkeresetek alapján a magyarok reálkeresete 10,3%-kal nőtt az egy évvel korábbihoz képest. Ez azt jelenti, hogy több pénz jut kikapcsolódásra, és a turizmus ismét felpezsdült az elmúlt években tapasztalt visszaesés után.
A szállások iránti kereslet nőtt, és rekordszámú foglalást regisztráltak januárban és februárban, 25 százalékkal többen, mint az előző év azonos időszakában. A legnépszerűbb belföldi úti célok között Eger vezeti a listát, míg a főváros Budapest a második helyre szorult. A foglalások eloszlása alapján a március 15-ei hosszú hétvégére Észak-Magyarország, Nyugat Dunántúl és a Balaton a legkedveltebb úti célok.
A hosszú hétvégék idején a wellness-gyógyszállodák továbbra is kiemelkedően népszerűek a belföldi utazók körében. Az árak 9 százalékkal emelkedtek az előző évhez képest, átlagosan 15 000 Ft egy főre eső éjszakánkénti árban.
A szakértők szerint érdemes előfoglalni a szállásokat, mivel a foglalások száma már most is magas, és az árak további emelkedésére lehet számítani. Még a következő napokban is várható élénkülés a foglalások terén, és a last minute ajánlatok is erőteljesek szoktak lenni. Az előfoglalási akciók általában nagyobb kedvezményeket kínálnak, és az utolsó pillanatban már magasabb áron lehet csak szobát találni.
A foglalási darabszámokat összesítve a a főváros vonzotta a legtöbb utazót a téli időszakban, a tavaszra azonban ez megfordult: a Szallas.hu-n eddig megtett foglalások alapján a top belföldi úti cél Eger lett, a főváros visszaszorult a második helyre, a dobogó harmadik fokán pedig Pécs áll. A foglalások eloszlása alapján a legnépszerűbb hazai turisztikai régiók a március 15-ei hosszú hétvégén: Észak-Magyarország: 25% – minden negyedik foglalás ide szól, Nyugat Dunántúl: 14%, Balaton: 13%.
„Az idei évben nagyon közel esik egymáshoz a március 15-i hétvége és Húsvét. Azt látjuk, hogy emiatt a belföldi vendégek választanak a kettő közül, és inkább Húsvétra érkezik több foglalás mint március 15-ére. Ettől függetlenül az idei első hosszúhétvége foglaltsága is jól alakul a vidéki házakban, véleményünk szerint a legtöbb szállodában 70% feletti kihasználtság várható.
– mondta el a Pénzcentrum kérdésére Sárvári-Deák Zsófia, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének főtitkára, majd hozzátette,
a belföldi vendégek körében továbbra is a wellness-gyógyszállodák a leginkább kedveltek a téli-tavaszi időszakban, ez nem változik a hosszú hétvégén sem. A március 15-e alkalmával megrendezett különböző programok országszerte szintén nagy vonzerővel bírnak.
A SZÉP-kártya változása is hozzájárulhat a belföldi turizmus élénküléséhez. Januártól már nem lehet hidegélelmiszert vásárolni a boltokban SZÉP-kártyával, ami a szállásadókhoz és vendéglátóhelyekhez irányítja a pénzforgalmat. A szakmai szervezetek üdvözlik ezt a döntést, és arra számítanak, hogy ez növeli a szállásadók bevételeit.
Kapcsolódó cikkeink
Turizmus és energia: Új lendület Dél-Európának
A nemzetközi gazdasági gondolkodásban régóta meghatározó szerepet játszott a „globális…
Tovább olvasom >Eurostat: tovább emelkedett az uniós turisztikai szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma
Az uniós turisztikai szálláshelyeken eltöltött éjszakák becsült száma 2024-ben elérte…
Tovább olvasom >Airbnb-tiltás a VI. kerületben: hotellé alakulnak a magánlakások
2026. január 1-től tilos lesz magánszálláshelyeket üzemeltetni Terézvárosban, ami radikálisan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több száz oldalas jelentés készült a világ jövőjéről
Több száz oldalas tudományos jelentés készült a világ jövőjéről, amelyből…
Tovább olvasom >A Beyond Meattel társulva kínál a McDonald’s növényi csirkefalatokat Franciaországban
Új növényi alapú terméket vezetett be a McDonald’s a Beyond…
Tovább olvasom >Így csökkenthetik négy lépésben a cégek higiéniai karbonlábnyomukat
Okos megoldásokkal a cégek csökkenthetik a hulladék mennyiségét, mérsékelhetik ökolábnyomukat,…
Tovább olvasom >