Sokan akár fel is mondanának rugalmas munkavégzés nélkül
Az alkalmazottak többsége akár ott is hagyná a munkahelyét, ha az nem biztosít számára hosszú távon is rugalmas munkakörülményeket – mutat rá az EY 16 országban több mint 16 000 dolgozóval készített nemzetközi kutatása. A koronavírus-járvány hatására változó igényekhez a cégeknek is alkalmazkodniuk kell, ha versenyképesek akarnak maradni a munkaerőpiacon.
Az irodisták több mint fele (54%) megfontolná, hogy állást váltson, ha nem nyújtanak számára flexibilis munkavégzést a veszélyhelyzet elmúltával. A távmunka az Y-generációnak vált be a leginkább, az 1980 és 2000 között születettek kétszer akkora valószínűséggel mondanának fel, ha teljes munkaidőben vissza kellene térniük az irodába, mint az úgynevezett veteránok vagy baby-boomerek (1940 és 1965 között születettek). A fluktuáció a menedzserek és a vezetők között lehet a legnagyobb, míg legkevésbé azok váltanának, akik már több mint 10 éve egy helyen dolgoznak. A maradás feltételét a technológia és a pénzügy területén kötik leginkább a rugalmas munkavégzéshez a dolgozók az EY felmérésre szerint.
„Egyre többen elvárják a cégüktől, hogy onnan és akkor dolgozhassanak, amikor szeretnének” – hangsúlyozta Farkas Margit, az EY Személyügyi Tanácsadással foglalkozó területének partnere. „A vállalatok vezetése előtt a nagy kihívás, hogy hogyan hozzák összhangba a céges érdekeket és az egyéni igényeket, megőrizve versenyképességüket a munkaerőpiacon. A megfelelő egyensúly megteremtésében sokat segíthet egy olyan globális hálózattal rendelkező tanácsadó cég, mint az EY”
– tette hozzá.
A vállalati kultúra szinte minden második (48%) válaszadó szerint kedvező irányban változott a járványhelyzet alatt. A megkérdezettek kétharmada (64%) viszont úgy látja, hogy cégénél fejlettebb technológiai megoldásokra, például stabilabb videókonferencia programokra és gyorsabb internet elérésre lenne szükség.
Kapcsolódó cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Elindult Németország legnagyobb kutatása a vegetarianizmusról és a vegán táplálkozásról
A növényi alapú táplálkozás világszerte egyre népszerűbb: egyre többen hagyják…
Tovább olvasom >Élesen eltér a felsővezetők és a felhasználók véleménye a mesterséges intelligencia megbízhatóságáról – nemzetközi felmérés
Élesen eltér a felsővezetők és a felhasználók véleménye a mesterséges…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >