Sokallja a Starbucks árait a kínai média
A kínai állami média sorozatosan bírálja az amerikai Starbucks kávézóláncot, mert az „aránytalanul magasabb árakat” számít fel, mint más országokban.
Vasárnap a CCTV állomás hét percet szánt a témának, korábban pedig a China Daily és egy gazdasági lap is profithajhászással vádolta a Starbucksot.
A CCTV-ben többek közt azt hozták fel példának, hogy egy nagy adag Caffé Latte Kínában átszámítva 4,42 dollárba kerül, míg Chicagóban 3,26 dollárba, Mumbaiban pedig csak 2,39 dollárba.
A Starbucks hétfői közleményében azzal érvelt, hogy az árak egy sor tényezőtől függenek, így a bérektől, a valutaárfolyamoktól és a szükséges ingatlan- és infrastrukturális beruházásoktól.
A Starbucks 1999-ben nyitotta meg első üzletét Kínában, és a hálózat azóta már 1000 üzletet számlál. A kínai állami média tavasszal az Apple szolgáltatásait bírálta, később pedig kínai hatóságok bébiételgyártókat és gyógyszergyárakat vádoltak meg kartellezéssel és megvesztegetéssel. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az NGM elvárja a kiskereskedelmi láncok önkéntes árcsökkentését
Ami manapság a boltokban zajlik az elfogadhatatlan, az árak emelésének…
Tovább olvasom >2,3 millió szavazat juttatta célba a Tesco újonnan startolt, 57 millió forintos programját
Több mint 2,3 millió voksot adtak le a Tesco vásárlói…
Tovább olvasom >800 ezer forintos eredményrészesedési kifizetést kapnak a kecskeméti Mercedes-Benz Gyár dolgozói áprilisban
A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetése a lezárt 2024-es év…
Tovább olvasom >