Sok vállalkozás nincs tudatában, hogy innovációt valósít meg
A magyarországi kis- és középvállalatok (kkv) innovációinak a töredéke sem hasznosul, sőt sok kkv annak sincs a tudatában, hogy olyan értéket hozott létre, amelyet érdemes lenne levédenie – írja a Világgazdaság Online. Márpedig az ilyen innovációk növelik a tulajdonos vállalat értékét, és adókedvezmény is igénybe vehető utánuk – hangzott el az iLex Group rendezvényén.
A társaság által létrehozott Innovációs Piactéren hozzáférhető szolgáltatáscsomag abban segíti a cégeket, hogy kiemelkedő kutatás-fejlesztési tevékenységükkel új hazai és nemzetközi piacot találjanak a termékeiknek. A piactérre támaszkodva már több mint ötven kkv egyengeti saját innovációja útját, és száznál is több innovációmenedzsment és iparjogvédelmi igény merült fel. A munkában az iLex partnere a Tungsram, a Budapesti Corvinus Egyetem és több mint tíz innovációfejlesztéssel foglalkozó cég.
Magyarországon mindössze 1500 cég esett át kutatás-fejlesztési minősítésen, nem csoda, ha az erre elkülönített 70 milliárd forintos adókedvezmény-keret kihasználtsága 10 százalék alatti – mutatott rá Pomázi Gyula, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának elnöke. A hivatal eddig mintegy 1700 innovatív projektet vizsgált, ebből azonban csak 357 hasznosult (21 százalék), miközben az uniós arány 40-42 százalék.
Pomázi Gyula felhívta a figyelmet: egy cég értékét egyre inkább meghatározza a benne lévő szellemi vagyon, amelynek nagysága az immateriális javak között számszerűsíthető, de amely sok hazai vállalatnál meg sem jelenik, vagy nem az értékükhöz mérten.
Ebből adódott, hogy egy összességében hasonló paraméterekkel rendelkező magyarországi és lengyelországi tejipari vállalat tőkepiaci értékének aránya 1:3 lett egy vizsgálat szerint. A lengyelországi cégek szellemi tulajdonban megjelenő értékének a figyelembevételével magyarázható az is, hogy a térségbe érkező pénzek 70 százaléka Lengyelországban landol.
A termékek szabadalmi oltalom alá helyezése kapcsán Pomázi Gyula kiemelte: miközben kedvező, hogy az 1745 hazai orvosieszköz-gyártó 70 százalékának már van saját terméke, és e termékek 70 százaléka – tehát az összesnek mintegy a fele – külföldre kerül, viszont csak 7 százalékuk van levédve.
Azt, hogy bőven van javítanivaló a magyarországi innovációk sorsán, a rendezvényen elhangzottak szerint jól példázza az a 2014–2016-os adatokon alapuló uniós felmérés is, amely szerint, bár Magyarország a tagországok közül a hetedik legjobb helyen áll a kkv-kben rejlő innovációs lehetőségek terén, de a negyedik legrosszabb az innovációk hasznosulása szempontjából. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Ma kezdődik a World Science Forum Budapesten
Ma kezdődik Budapesten a World Science Forum (WSF – Tudomány…
Tovább olvasom >Bekuckózós élmény a novemberi hűvös napokra!
Megérkezett a limitált kiadású Mizo narancsos-csoki ízű tejital! Nincs is melengetőbb…
Tovább olvasom >Unicum, Unicum Szilva, Unicum Barista díszdobozban
Unicum/Unicum Szilva/Unicum Barista 0,7 l díszdobozban 2 minitermékkel Unicum/Unicum Szilva/Unicum…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >