50%-kal is emelkedtek a szállítási díjak
A DHL légi és tengeri teheráru szállítmányai esetében 2011-ben a legtöbb import áru Kínából, Hong Kongból, az Amerikai Egyesült Államokból, Mexikóból és Dél-Koreából érkezett Magyarországra, míg export tekintetében az Egyesült Arab Emírségek, Ausztrália, Dél-Afrika, Hollandia és az Amerikai Egyesült Államok állnak az első öt helyen. A vállalat tapasztalatai szerint az import mennyisége jóval meghaladta az exportot.
A DHL 2011-es forgalma alapján elmondható, hogy légi és tengeri import esetében az ázsiai országokból elsősorban a magyarországi, illetve európai autóipari, technológiai, telekommunikációs és fogyasztói szektorok alapanyag szállítmányai dominálnak, míg export esetében legnagyobb volument az Amerikába irányuló késztermékek teszik ki, többek között a vegyipar, élelmiszeripar, játékipar és autóalkatrész gyártók termékei. A DHL tapasztalatai szerint az erős piaci verseny következtében egyre kevésbé különíthetőek el speciális terméktípusok a tengeri, illetve légi szállítmányozásban, leginkább az adott szállítmány időérzékenysége, illetve az adott árutípus árszínvonala a meghatározó. A cég teljes légi és tengeri forgalmát tekintve tavaly körülbelül 70% kapcsolódott importhoz és csupán 30% exporthoz.
A KSH adatai szerint Magyarországon 2012 februárjában a kivitel volumene 1,1, a behozatalé 1,4%-kal haladta meg az előző évi szintet. Külkereskedelmünk alakulását leginkább a járműgyártáshoz kapcsolódó termékek exportjának növekedése és a híradástechnikai eszközök kivitelének jelentős csökkenése határozta meg. Amíg az Európai Unióba irányuló kereskedelmi egyenlegünk 53 milliárd forinttal romlott, addig az EU-n kívüli országokkal folytatott kereskedelemben az export volumene 6,8 %-kal bővült, az import forgalom tavalyi év azonos időszakához viszonyított enyhe visszaesése mellett.
Nagy Péter, a DHL Global Forwarding Tengeri szállítmányozási igazgatója szerint az elmúlt pár hónapban a tengeri szállítmányozási díjak bizonyos útvonalakon akár 150%-kal is emelkedtek, melyek közvetlenül az import- és exportáruk árszínvonalára is hatással vannak. A korábbi gyakorlattal szemben a légi- és hajóstársaságok szinte rögtön követik a piaci tendenciákat és szükség esetén akár kapacitás-kivonással is érvényesítik a díjemelést, megteremtve ezzel a kereslet-kínálat egyensúlyát.
Nagy Péter szerint a költséghatékonyságnak és az innovatív, magas színvonalú megoldásoknak az ügyfelek körében nagyobb jelentősége van, mint valaha. „Az erős piaci versenyben a DHL piacvezető pozícióját többek között az biztosítja, hogy folyamatos innovatív megoldásainknak köszönhetően hozzájárulunk partnereink üzleti versenyképességéhez. Tengeri szállítmányozás tekintetében például az Ázsiába irányuló tengeri export termékek esetén Koper kikötő használata vagy a DHL 2012 májusában elindított, 15 napos tranzitidőt garantáló New York – Budapest direkt gyűjtőkonténer szolgáltatása révén partnereink növelni tudják termékeik forgási sebességét, és a rövid tranzitidőnek köszönhető alacsonyabb készlet-szükséglettel likviditásukat.”
A DHL a globális logisztikai ágazat vezető vállalata, a nemzetközi expressz szállítmányozás, a tengeri, légi, közúti és vasúti szállítás, a szerződéses logisztika és a nemzetközi csomagküldés területén kínál szolgáltatásokat ügyfeleinek. A Deutsche Post DHL vállalatcsoport tagja, mely 2011-ben 53 milliárd eurós forgalmat bonyolított.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: bio baromfivirslit hívott vissza a Müller
A minőségmegőrzési idő lejárta előtti romlás kockázata miatt a Müller…
Tovább olvasom >