Sok helyen nem kapni lisztet, cukrot vagy napraforgó olajat
Egyre több helyről hallani, főleg kisebb vidéki településekről, hogy a boltjaikban időszakosan nem kapni lisztet, cukrot vagy napraforgó olajat. Az árstoppal érintett termékek hiánya nem rendszerszintű, de mint azt a Pénzcentrum kiderítette, valóban előfordulhat egyes esetekben, hogy adott áruház nem rendelkezik a megfelelő készletekkel. Pánikra azonban semmi ok!
Magyarországon 2022. február elsejétől él az úgynevezett élelmiszerár-stop. Az infláció ellen küzdelem részeként a kormány 6 alapvető élelmiszernek fagyasztatta be az árát. Ezek a következők: kristálycukor; búzafinomliszt (BL 55); finomított napraforgó-étolaj; házi sertéscomb; csirkemell, csirke far-hát, csirkehát, csirkefar, csirkeszárnyvég; ultramagas hőmérsékleten hőkezelt, 2,8% zsírtartalmú tehéntej.
Az árstop első köre májusig tartott volna, ezt hosszabbították meg április végén júliusig. Kevesebb szó esik ugyanakkor arról, hogy az árstop intézménye nem csak azt jelenti, hogy a szóban forgó termékek árát a tavaly októberi árszinten kell adni, de tartalmaz egy komoly készletezési kötelezettséget is. Ez azt jelenti, hogy az árstopos termékekből ugyanolyan készletet kell tartaniuk a boltoknak, mint tartottak októberben. Utóbbival azonban néhol akadnak gondok.
Kapcsolódó cikkeink
Raskó György: az alapvető élelmiszerek megvásárlása is komoly kihívást jelent számos magyar háztartás számára
A magyar lakosság körében továbbra is érzékelhető az elszegényedés súlyos…
Tovább olvasom >![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/hu/wp-content/uploads/2016/08/no_product.jpg)
A Wizz Air árfolyama több mint 10 százalékot esett
Az elmúlt napokban aggasztó mértékben zuhant a Wizz Air részvényárfolyama,…
Tovább olvasom >Magyarországon nagyjából 20 000 vállalkozás működik franchise rendszerben
Becslések szerint hazánkban több mint 100 000 embert foglalkoztatnak franchise vállalkozások,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >