Sok a baj a MoHu automatáival: a cég reagált a problémákra
Egy hónapja csak betétdíjas műanyagpalackokat és alumíniumdobozokat lehet forgalomba hozni Magyarországon, azonban a visszaváltási rendszer még mindig számos problémával küzd – írja az rtl.hu. A visszaváltó-automaták több mint fél éve állnak rendelkezésre, de a rendszer nem működik zökkenőmentesen.

Sokan inkább feladják a procedúrát
Problémák a visszaváltó-automatákkal
Az automatákkal kapcsolatban többféle probléma merült fel:
- Nem tudják beolvasni az alumíniumdobozok vonalkódját.
- Gyakran megtelnek.
- Meghibásodnak, és a javításuk sokáig tart.
- Az automaták néha nehezen megközelíthető helyeken vannak, ami miatt a vásárlóknak át kell haladniuk egy bolton, amit sokan nem szeretnének megtenni csak egy üveg visszaváltásáért.
A MoHu felelőssége és reakciója
Az automatákat nem a boltok üzemeltetik, hanem a MoHu nevű cég. Az üzletek gyakran jelzik a MoHu-nak a problémákat, legyen szó az automaták megteléséről vagy meghibásodásáról. Azonban a MoHu nem mindig tud időben reagálni, ami miatt a kereskedőknek többször is fel kell hívniuk a figyelmet a problémákra.
Ozolai Gábor, a MoHu szóvivője az RTL-nek nyilatkozva elismerte a problémákat:
„A sebesség, amilyen sebességgel váltják vissza az emberek, ami nagyon jó, az egy kicsivel gyorsabb annál, mint amire számítottunk. Tehát ezt kezelni kell, és az a lényeg, hogy ez a több millió, két és fél millió palack, ennek a hulladéka most már megfelelő helyre fog kerülni.”
Bár a betétdíjas rendszer bevezetése fontos lépés a hulladékcsökkentés és újrahasznosítás terén, a visszaváltási rendszer jelenleg számos kihívással néz szembe. Az automaták gyakori meghibásodása és nehéz megközelíthetősége mellett a MoHu-nak is gyorsabban kell reagálnia a felmerülő problémákra, hogy a rendszer valóban hatékonyan működhessen.
Kapcsolódó cikkeink
MOHU: több mint kétmilliárd PET-palackot, fémdobozt és üveget váltottak vissza az indulás óta a REpont rendszerén keresztül
Több mint kétmilliárd PET-palackot, fémdobozt és üveget váltottak vissza a…
Tovább olvasom >Alumínium csillogás a márkaépítésben
Fenntarthatósággal kapcsolatos aktuális kérdéseket járták körbe a Magyar Marketing Szövetség…
Tovább olvasom >140 millió visszaváltott palack az ALDI-nál
Az ALDI Magyarország üzleteiben rekordmennyiségű, immár mintegy 140 millió egyszer…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Milliárdos osztalék, stabil ezermilliárdos forgalom – így teljesített 2024-ben az Országos Dohányboltellátó Kft.
Újra átlépte az ezermilliárd forintos árbevételi küszöböt az Országos Dohányboltellátó…
Tovább olvasom >