Sok a baj a MoHu automatáival: a cég reagált a problémákra
Egy hónapja csak betétdíjas műanyagpalackokat és alumíniumdobozokat lehet forgalomba hozni Magyarországon, azonban a visszaváltási rendszer még mindig számos problémával küzd – írja az rtl.hu. A visszaváltó-automaták több mint fél éve állnak rendelkezésre, de a rendszer nem működik zökkenőmentesen.
Problémák a visszaváltó-automatákkal
Az automatákkal kapcsolatban többféle probléma merült fel:
- Nem tudják beolvasni az alumíniumdobozok vonalkódját.
- Gyakran megtelnek.
- Meghibásodnak, és a javításuk sokáig tart.
- Az automaták néha nehezen megközelíthető helyeken vannak, ami miatt a vásárlóknak át kell haladniuk egy bolton, amit sokan nem szeretnének megtenni csak egy üveg visszaváltásáért.
A MoHu felelőssége és reakciója
Az automatákat nem a boltok üzemeltetik, hanem a MoHu nevű cég. Az üzletek gyakran jelzik a MoHu-nak a problémákat, legyen szó az automaták megteléséről vagy meghibásodásáról. Azonban a MoHu nem mindig tud időben reagálni, ami miatt a kereskedőknek többször is fel kell hívniuk a figyelmet a problémákra.
Ozolai Gábor, a MoHu szóvivője az RTL-nek nyilatkozva elismerte a problémákat:
„A sebesség, amilyen sebességgel váltják vissza az emberek, ami nagyon jó, az egy kicsivel gyorsabb annál, mint amire számítottunk. Tehát ezt kezelni kell, és az a lényeg, hogy ez a több millió, két és fél millió palack, ennek a hulladéka most már megfelelő helyre fog kerülni.”
Bár a betétdíjas rendszer bevezetése fontos lépés a hulladékcsökkentés és újrahasznosítás terén, a visszaváltási rendszer jelenleg számos kihívással néz szembe. Az automaták gyakori meghibásodása és nehéz megközelíthetősége mellett a MoHu-nak is gyorsabban kell reagálnia a felmerülő problémákra, hogy a rendszer valóban hatékonyan működhessen.
Kapcsolódó cikkeink
Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >