Smartmobil 2011: az okostelefon, amit annak gondolnak

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 04. 08. 08:19

A felnőtt netező lakosság majd negyedének a zsebében lapul jelenleg okostelefon – derült ki Pintér Róbert előadásából a Smartmobil 2011 konferencián. A szakember a sajátjuk mellett több más felmérést is ismertetett, ezek alapján úgy látszik ma kb. 800 ezer felhasználó mondja azt, hogy okostelefonja van. Utóbbi egyébként folyamatosan változó fogalom.

Az IDC becslése szerint 1,3 millió okostelefon van a magyar piacon, az NRC 18-49 évesekre vonatkozó, országosan reprezentatív mintája alapján a penetráció 18%, a Xallis a 14 évesnél idősebb, országos reprezentatív felmérése alapján 20 százalékra voksol, az Ipsos friss adatai szerint pedig a 18 évesnél idősebb internetezők körében 24% az okostelefonosok aránya – derült ki Pintér Róbert előadásából a Smartmobil 2011 konferencián.

Az eltérő százalékos adatoknak a célcsoportok különbözősége főképp az oka, másrészt az is érdekes kérdés, hogy mit definiálunk okostelefonnak. Az Ipsos szakembere szerint ez olyan mozgó fogalom, mint amilyen a szélessáv. Ami 5 éve szélessávú internetnek számított, arra ma már rálegyint a fogyasztó és a piac.

Jelenleg nagyjából a számítógépszerű, telefonálás mellett sok másra is alkalmas, e-mail és internet képes, érintőképernyővel vagy QWERTY billentyűzettel rendelkező kütyüket sorolhatjuk ide. A kutatások alapján kb. 800 ezren állítják a magyar piacon, hogy okostelefonjuk van. Hozzátartozik ugyanakkor, hogy a fogyasztói percepció egész más lehet, mint amit a gyártók gondolnak/kommunikálnak a készülékeikről.

Folytatás a mediapiac.com oldalon… >>

Kapcsolódó cikkeink