Skóciában egy sütigyár vezeti be elsőként a „lámpás” jelzést
A Paterson Arran skót édességgyár a jövőben alkalmazza a brit élelmiszerhivatal (FSA) által javasolt „közlekedési lámpás” jelöléseket.
A gyár legújabb, csökkentett zsírtartalmú termékein tűnik
fel először a címke, amely a fehérje, zsír, cukor és sótartalom arányát a
közlekedési lámpák jelzéseit szerint (piros- magas, sárga- közepes,
zöld-alacsony) mutatja. Az FSA már 2004 óta propagálja az információs rendszer
bevezetését, azóta több gyártó, a Waitrose, a Sainsbury's, a Co-op, az M&S,
a McCain, aNew Covent Garden Food Company és a Moy Park is alkalmazza.
Márciusban néhány nagyobb élelmiszergyártó 4 millió fontos
kampányba fogott, hogy felvilágosító kampányt folytasson arról, mennyi
fehérjére, zsírra, cukorra és sóra van szüksége naponta az embereknek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Hódít a #MatchaTok: a japán zöldtea por lett a közösségi média új kedvence
A TikTokon elindult #MatchaTok trend szélsebesen meghódította a világot: a…
Tovább olvasom >