Skóciában egy sütigyár vezeti be elsőként a „lámpás” jelzést
A Paterson Arran skót édességgyár a jövőben alkalmazza a brit élelmiszerhivatal (FSA) által javasolt „közlekedési lámpás” jelöléseket.
A gyár legújabb, csökkentett zsírtartalmú termékein tűnik
fel először a címke, amely a fehérje, zsír, cukor és sótartalom arányát a
közlekedési lámpák jelzéseit szerint (piros- magas, sárga- közepes,
zöld-alacsony) mutatja. Az FSA már 2004 óta propagálja az információs rendszer
bevezetését, azóta több gyártó, a Waitrose, a Sainsbury's, a Co-op, az M&S,
a McCain, aNew Covent Garden Food Company és a Moy Park is alkalmazza.
Márciusban néhány nagyobb élelmiszergyártó 4 millió fontos
kampányba fogott, hogy felvilágosító kampányt folytasson arról, mennyi
fehérjére, zsírra, cukorra és sóra van szüksége naponta az embereknek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >Romló, de a nemzetgazdasági átlagnál jobb konjunktúra a turizmusban
2025. júniusban a turisztikai cégek 70%-a szolgáltatási árainak növekedéséről számolt…
Tovább olvasom >Áremelkedés, exportcsökkenés, új fogyasztói szokások – így alakult a baromfi- és tojáspiac 2025 első felében
Látványos változások jellemezték 2025 első félévét a hazai baromfi- és…
Tovább olvasom >