Sikerhez a hozzávalók
Karácsonykor egyre többen lepik meg szeretteiket saját készítésű finomságokkal, miközben persze eleve felkészülnek a vendégjárásra desszertekkel, muffinokkal, pudingokkal, aprósüteményekkel és más édes vendégvárókkal. Mindezekhez alapul a sütési adalékanyagok szolgálnak, melyek piacán főként a kényelmesebb használat és (fogyasztóik egészségére gondolva) a funkcionális összetevők mozgatják a termékfejlesztéseket.
A sütési adalékok között a háziasszonyok többsége a biztos sikert garantáló, akár magasabb árfekvésű, megbízható márkákat részesítik előnyben.
– Ezt a fogyasztói csoportot célozzák meg a Dr. Oetker kényelmes és megbízható termékei: a sokak által kedvelt és a kategóriát meghatározó hagyományos sütési hozzávalók, mint például a Dr. Oetker Vanillincukor és Sütőpor, Élesztő, a Dr. Oetker Pudingporok, a prémium minőségű Holland Kakaó Sütéshez, illetve a Dr. Oetker sikerterméke a Dr. Oetker Házi Krémes Krém – sorolja Varga Eszter, a Dr. Oetker Magyarország Élelmiszer Kft. trade marketing- és kategóriamenedzsere. – Mindezek mellett az ünnepi szezonnak évről évre egyre jobban meghatározó és fejlődő kategóriája a sütési dekorációs termékeket (csokoládés és színes szórócukrok, bevonók, dekorációs tollak) magában foglaló szegmens.
Kényelmesen egyedit
A cég idei, szezonra időzített termékbevezetései és promóciói a háziasszonyok kényelmét, süteményeik sikerét és egyediségét szolgálják. A tavasszal bevezetett Dr. Oetker Eredeti Puding Fehércsokoládés termék sikerét követően az idei őszi-téli szezon egyik újdonsága a Dr. Oetker főzős puding termékcsalád új tagja: a Dr. Oetker Eredeti Puding Csokoládés-Rumízű. A közkedvelt Dr. Oetker Vanillincukor, Sütőpor és Puding termékek promóciós csomagban kedvezőbb áron és ajándék receptes kártyákkal vásárolhatóak meg. A már ismert és népszerű Dr. Oetker Süteménykrém termékcsalád az új, Csokoládés-Mogyorós Tortakrém bevezetésével 5 tagúra bővül, a gondosan elkészített finomságokat pedig a Dr. Oetker egyre bővülő dekorszortimentje teheti még vonzóbbá: idén karácsonykor az újonnan polcokra kerülő Dr. Oetker Csokoládélapok Étcsokoládés, Csokoládé Zebra Roletti és Zselés Dekor Toll Csillámos segítségével tehetjük édességeinket egyedülállóvá és egyedivé.
– Gondoltunk azokra is, akik a tradíciók, hagyományok megtartása mellett olyan azonnali, felhasználásra kész megoldásokat keresnek, melyek megkönnyítik a hétköznapok és az ünnepi időszak sütés-főzését is – teszi hozzá Varga Eszter. – A hűtött Dr. Oetker Friss sütésre kész Leveles tésztájával kényelmesen, egyszerűen, időtakarékosan, változatosan készíthetők édességek, sütemények vagy akár sós finomságok. A Dr. Oetker Házi Krémes Krém és Friss, sütésre kész Leveles tészta segítségével pillanatok alatt varázsolhatunk házi krémest a családi asztalra.
A karácsony közeledtével a sütési adalékokat, sütési dekorációs termékeket népszerűsítő TV-kampányok mellett a Dr. Oetker Házi Krémes Krém és Friss, sütésre kész Leveles tészta termékcsalád is TV-támogatást kap. A nagyobb alapterületű üzletekben a klasszikus sütési hozzávalók és desszertporok eladásait, illetve az új termékek elérhetőségét sütési szigetekkel, megújult POS-eszközökkel és szórólapokkal, és a már hagyományos receptes füzetekkel is támogatják. Emellett sok hasznos és izgalmas tudnivalót és ötletet gyűjtöttek össze online oldalaikon (www. oetker.hu és www.sutnijo.hu) is.
Keresettebb allergénmentesek
– Továbbra is kiemelkedőek eladásaink a húsvéti és karácsonyi szezonban, azonban szezonon kívül is stabil kereslet mutatkozik termékeink iránt – mondja Kamocsai Renáta, az Ed.Haas Hungaria Kft. marketing vezetője.
Miközben tapasztalatai szerint a kereskedelmi márka jelentősége egyre csökken, kiszerelések tekintetében a kedvezőbb áron kapható multipack kiszerelés terén lát fejlődést. Egyre keresettebbek a kényelmi termékek, valamint az allergén összetevőktől mentes variánsok.
– Termékeink fogyását érintő változás, hogy egyre több emberről derül ki: gluténérzékenységben szenved. Egyre többen veszik komolyan a betegséget, és figyelnek oda egészségükre, így ez a piac dinamikusan bővül. Ennek következtében eladási számaink növekednek – mondja Kamocsai Renáta. – Nagy hatással van továbbá a fogyásra, hogy a sütés-főzés a fiatalok körében egyre trendibb, sőt, már gyerekek számára is készítenek főzőműsorokat.
Az Ed.Haas Hungaria Kft. minden termékfejlesztése során arra törekszik, hogy minél kevesebb allergént tartalmazó nyersanyagot használjon fel. Céljuk továbbá, hogy palettájuk laktózmentes termékekkel is szélesedjen. Innovációik alapvető mozgatórugója, hogy az allergénmentes variánsok ugyanolyan ízélményt nyújtsanak, mint az alaptermékek, illetve, hogy a fogyasztói ár se legyen e speciális termékelőny miatt magasabb.
– Úgy gondoljuk, hogy a polci akciók hatása egyéb támogató kampány nélkül jelentéktelen. Cégünk az árakciókat TV- és online kampánnyal, nyereményjátékkal kombinálva erősíti – jelzi a marketingvezető. – Újdonság vállalatunknál, hogy idén egy új, kommunikatívabb, figyelemfelhívóbb, sütési szigetekhez integrálható korszerű állvánnyal jelentünk meg.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 184 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Csökkent az ipari termelés Magyarországon: a német függés mérséklését sürgeti az NGM
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb, naptárhatástól megtisztított adatai szerint…
Tovább olvasom >NGM: Fogyasztóvédelmi Tanács ülés a fogyasztói jogok védelme és a hazai fogyasztóvédelmi intézményrendszer hatékonysága érdekében
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) rendezte meg az év…
Tovább olvasom >