Sikeresen zárult a Lidl Egészségesen az iskolapadban kampánya
Idén is sikeresen zárult a Lidl Magyarország Egészségesen az iskolapadban programja. A kezdeményezés keretében meghirdetett versenyre országszerte mintegy 250 egészséges tízórai recept érkezett. A kapcsolódó online felmérésben közel 4300-an vettek részt. Szakmai partnerként ezúttal is a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségével dolgozott együtt a diszkontlánc.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/11/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2022-11-03-16.02.00.png)
24 százaléknak a cukor mennyisége is számít
A Lidl Magyarország évek óta kiemelt hangsúlyt helyez az egészségtudatos táplálkozás előmozdítására. Egészségesen az iskolapadban programját 2015-ben hívta életre annak érdekében, hogy felhívja a figyelmet a gyermekek egészséges táplálkozásának fontosságára, egyben megossza az ezzel kapcsolatos ismereteket a szülőkkel. Idén az egészséges tízórai készítés került középpontba, illetve a „Legegészségtudatosabb Osztályt” is kereste a diszkontlánc. Ezenfelül online felmérést is indított a Lidl annak feltérképezésére, hogy milyen formában van jelen a magyar háztartásokban az egészségestudatos táplálkozás.
A kampány népszerűségét jelzi, hogy a meghirdetett versenyre országszerte közel 250 egészséges tízórai recept érkezett. A „Legegészségtudatosabb Osztály” címet a Hajdúböszörményi Bethlen Gábor Általános Iskola 3. a osztálya érdemelte ki. A nem reprezentatív kutatásban közel 4300-an vettek részt, többségében (74%) gyermekes szülők. A válaszokból többek között kiderül, hogy a szülők 18%-a mindig, 69%-a általában odafigyel arra, hogy az elkészített ételek vagy megvásárolt élelmiszerek egészségesebbek is legyenek, például kevesebb cukorral, sóval vagy állati zsír helyett növényi olajjal készüljenek. Vásárlás előtt a szülők negyede (28%) mindig, kétharmada (66%) időnként tájékozódik a termék címkéjén feltüntetett energia-és tápanyagtartalomról, melyek közül többségében (a válaszadók 24%-a) a cukor mennyisége befolyásolja leginkább a döntést.
Felelős vállalatként a Lidl elkötelezett az egészségesebb termékkínálat kialakításában is, ezt mutatja azon célkitűzése, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal csökkenti a hozzáadott só- és cukortartalmat. Az optimalizálási program eredményeképpen csak a 2021-es gazdasági évben 55,5 tonna sóval és 377,4 tonna cukorral kevesebbet használt fel termékeihez a vállalat.
„Nagy öröm számunkra, hogy idén is nagy számban érdeklődtek Egészségesen az iskolapadban kezdeményezésünk iránt. Bízunk benne, hogy a figyelemfelhívás által is hozzájárulhatunk a magyar családok, minél több kisgyermek egészségesebb és változatosabb étrendjének kialakításához”
– mondta Tőzsér Judit, a Lidl vállalati kommunikációs vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Arra ösztönzi az embereket az LG, hogy posztoljanak az optimista pillanatokról
Az LG Electronics (LG) globális közösségimédia-kihívást indított, amely arra ösztönzi…
Tovább olvasom >Megnyílik a Lidl első szerszám-mintaboltja Biatorbágyon
A Lidl üzletlánc az ezen a héten nyitja meg első…
Tovább olvasom >Új Lidl nyílt Pécsett
Áprilisban Pécsett, a Kertváros központjában nyitotta meg a Lidl 204. magyarországi…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >