Sikeresen zárult a Lidl Egészségesen az iskolapadban kampánya
Idén is sikeresen zárult a Lidl Magyarország Egészségesen az iskolapadban programja. A kezdeményezés keretében meghirdetett versenyre országszerte mintegy 250 egészséges tízórai recept érkezett. A kapcsolódó online felmérésben közel 4300-an vettek részt. Szakmai partnerként ezúttal is a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségével dolgozott együtt a diszkontlánc.
A Lidl Magyarország évek óta kiemelt hangsúlyt helyez az egészségtudatos táplálkozás előmozdítására. Egészségesen az iskolapadban programját 2015-ben hívta életre annak érdekében, hogy felhívja a figyelmet a gyermekek egészséges táplálkozásának fontosságára, egyben megossza az ezzel kapcsolatos ismereteket a szülőkkel. Idén az egészséges tízórai készítés került középpontba, illetve a „Legegészségtudatosabb Osztályt” is kereste a diszkontlánc. Ezenfelül online felmérést is indított a Lidl annak feltérképezésére, hogy milyen formában van jelen a magyar háztartásokban az egészségestudatos táplálkozás.
A kampány népszerűségét jelzi, hogy a meghirdetett versenyre országszerte közel 250 egészséges tízórai recept érkezett. A „Legegészségtudatosabb Osztály” címet a Hajdúböszörményi Bethlen Gábor Általános Iskola 3. a osztálya érdemelte ki. A nem reprezentatív kutatásban közel 4300-an vettek részt, többségében (74%) gyermekes szülők. A válaszokból többek között kiderül, hogy a szülők 18%-a mindig, 69%-a általában odafigyel arra, hogy az elkészített ételek vagy megvásárolt élelmiszerek egészségesebbek is legyenek, például kevesebb cukorral, sóval vagy állati zsír helyett növényi olajjal készüljenek. Vásárlás előtt a szülők negyede (28%) mindig, kétharmada (66%) időnként tájékozódik a termék címkéjén feltüntetett energia-és tápanyagtartalomról, melyek közül többségében (a válaszadók 24%-a) a cukor mennyisége befolyásolja leginkább a döntést.
Felelős vállalatként a Lidl elkötelezett az egészségesebb termékkínálat kialakításában is, ezt mutatja azon célkitűzése, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal csökkenti a hozzáadott só- és cukortartalmat. Az optimalizálási program eredményeképpen csak a 2021-es gazdasági évben 55,5 tonna sóval és 377,4 tonna cukorral kevesebbet használt fel termékeihez a vállalat.
„Nagy öröm számunkra, hogy idén is nagy számban érdeklődtek Egészségesen az iskolapadban kezdeményezésünk iránt. Bízunk benne, hogy a figyelemfelhívás által is hozzájárulhatunk a magyar családok, minél több kisgyermek egészségesebb és változatosabb étrendjének kialakításához”
– mondta Tőzsér Judit, a Lidl vállalati kommunikációs vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Megjelent a Gyermelyi új reklámfilmje
A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >