Sikeresen zárta a tavalyi évet a REWE Group
Sikeresen zárta a 2022-es üzleti évet a REWE Group, és a kiskereskedő továbbra is stabilan teljesít. Az ukrajnai háború hatásait figyelembe véve a következetes irányvonal követése és az átfogó nemzetközi struktúra (kiskereskedelem, utazás és turizmus, kényelmi termékek) újfent kifizetődőnek bizonyult.
Az összbevétel – egyebek mellett az infláció okán – jelentősen nőtt, míg az üzemi eredmény (EBITA) kissé elmaradt az előző évi szinttől. Az eredményekre gyakorolt negatív hatást – így a németországi élelmiszer-kiskereskedelem visszaesése miatt a fogyasztói árakba való befektetést, az energia, a nyersanyagok, a személyzet, a logisztika és a tőkebefektetésekkel kapcsolatos kockázati céltartalékok költségnövekedését – ellensúlyozta a Csoport más részlegeinek pozitív teljesítménye.
A stabil eredményre különösen támogatólag hatott az „utazás és a turizmus” világjárvány utáni újbóli fellendülése, valamint a nemzetközi üzletágban és a Lekkerlandnál látható biztató tendencia.
A REWE Group beruházásai 2022-ben nem csupán folytatódtak, de igen magas szintre emelkedtek.
„Nem hagytuk az esőben esernyő nélkül vásárlóinkat 2022-ben”
– mondta el Lionel Souque, a REWE Csoport vezérigazgatója.
„Ahogy ígértük, csak Németországban százmilliós nagyságrendű összeget fektettünk be, amivel hatékonyan és igazolhatóan stabilizáltuk fogyasztói árainkat, és tudatosan elfogadtuk, hogy a németországi élelmiszer-kiskereskedelmi eredményeink visszaesnek, a nyereségünkkel együtt. A REWE termékkínálatának inflációja – azaz a REWE polcokon az áremelkedés – az év egészére számolva 7,3% volt, amit a vásárlók alacsonyabbnak éreztek, mint az élelmiszerek esetében tapasztalható 13,4%-os fogyasztói árindexet”
– tette hozzá a szakember.
Az egyelőre nem auditált pénzügyi eredmény kapcsán a vállalat úgy véli, hogy az nagyban köszönhető szövetkezeti szemléletének, és annak, hogy az osztalék helyett a fenntartható üzleti gyakorlatra és a hosszútávú növekedésre koncentrál.
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 56 millió eurót fektetett be Bulgáriában a Billa idén
110 millió levát (56 millió eurót) fordított bolgár piaci jelenlétének…
Tovább olvasom >Akvizíciókkal igyekszik piaci pozícóját erősíteni a Kaufland Németországban
Öt Globus hipermarket felvásárlásával növeli vezető szerepét a Kaufland a…
Tovább olvasom >Növekszik a biotermékek forgalma a németországi Pennynél
A diszkont Penny 2023-ban közel 20%-kal növelte biotermék-értékesítését. A kereskedő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >