Sikeresen zárta a tavalyi évet a REWE Group
Sikeresen zárta a 2022-es üzleti évet a REWE Group, és a kiskereskedő továbbra is stabilan teljesít. Az ukrajnai háború hatásait figyelembe véve a következetes irányvonal követése és az átfogó nemzetközi struktúra (kiskereskedelem, utazás és turizmus, kényelmi termékek) újfent kifizetődőnek bizonyult.
Az összbevétel – egyebek mellett az infláció okán – jelentősen nőtt, míg az üzemi eredmény (EBITA) kissé elmaradt az előző évi szinttől. Az eredményekre gyakorolt negatív hatást – így a németországi élelmiszer-kiskereskedelem visszaesése miatt a fogyasztói árakba való befektetést, az energia, a nyersanyagok, a személyzet, a logisztika és a tőkebefektetésekkel kapcsolatos kockázati céltartalékok költségnövekedését – ellensúlyozta a Csoport más részlegeinek pozitív teljesítménye.
A stabil eredményre különösen támogatólag hatott az „utazás és a turizmus” világjárvány utáni újbóli fellendülése, valamint a nemzetközi üzletágban és a Lekkerlandnál látható biztató tendencia.
A REWE Group beruházásai 2022-ben nem csupán folytatódtak, de igen magas szintre emelkedtek.
„Nem hagytuk az esőben esernyő nélkül vásárlóinkat 2022-ben”
– mondta el Lionel Souque, a REWE Csoport vezérigazgatója.
„Ahogy ígértük, csak Németországban százmilliós nagyságrendű összeget fektettünk be, amivel hatékonyan és igazolhatóan stabilizáltuk fogyasztói árainkat, és tudatosan elfogadtuk, hogy a németországi élelmiszer-kiskereskedelmi eredményeink visszaesnek, a nyereségünkkel együtt. A REWE termékkínálatának inflációja – azaz a REWE polcokon az áremelkedés – az év egészére számolva 7,3% volt, amit a vásárlók alacsonyabbnak éreztek, mint az élelmiszerek esetében tapasztalható 13,4%-os fogyasztói árindexet”
– tette hozzá a szakember.
Az egyelőre nem auditált pénzügyi eredmény kapcsán a vállalat úgy véli, hogy az nagyban köszönhető szövetkezeti szemléletének, és annak, hogy az osztalék helyett a fenntartható üzleti gyakorlatra és a hosszútávú növekedésre koncentrál.
Kapcsolódó cikkeink
Kiosztotta a PLMA nemzetközi csomagolási díjait
Első alkalommal rendezte meg a PLMA az International Private Label…
Tovább olvasom >Megújítja digitális hűségprogramját a német REWE Group
Adatvezérelt technológiákkal átfogoan megújítja a REWE és Penny vásárlók számára…
Tovább olvasom >Több mint 56 millió eurót fektetett be Bulgáriában a Billa idén
110 millió levát (56 millió eurót) fordított bolgár piaci jelenlétének…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >