Sikeresen ért véget Düsseldorfban a kereskedelmi informatika szakvására, az EuroCIS

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 02. 28. 10:55

Hogyan lehet okostelefonok és tabletek révén a mobil megoldásokat beleilleszteni a kereskedelembe? Milyen változásokat idéz elő a többcsatornás kereskedelem és marketing terjedése? Erről a két témáról beszéltek legtöbbet a kiállítók és a szakmai látogatók a kereskedelmi informatika szakvására, a düsseldorfi EuroCIS három napja alatt.

Összesen 7040 szakmai látogatót regisztráltak (köztük 20 magyarországi látogatót), ami a látogatottság tíz százalékos növekedésének felel meg az előző évhez képest. A február 19-21. között tartott szakvásáron 22 ország összesen 233 kiállítója mutatkozott be 6810 m² nettó kiállítási területen. Ezzel az eredménnyel az EuroCIS tavaly óta mintegy nyolc százalékkal növelte kiállítási területét.

„Két parádés nappal indult az EuroCIS 2013. Az utolsó napot ugyan némileg beárnyékolta a repülőtéri sztrájk, de mégis ez volt a legnagyobb EuroCIS, amióta csak önállóan rendezik a szakvásárt” – fejezte ki elégedettségét Hans Werner Reinhard, a Messe Düsseldorf vezérigazgató helyettese. Reinhard úr hangsúlyozta: „A kiállítók körében szembetűnő volt a vállalati bemutatkozások kimagasló színvonala, míg a látogatók körében a döntéshozatali kompetencia volt lenyűgöző.”

Ulrich Spaan, a kölni székhelyű EHI Retail Institute kiskereskedelmi kutatóintézet informatikai kutatásért felelős vezetője szintén kedvező mérleget vont: „Rendkívül elégedettek vagyunk az idei EuroCIS szakvásárral. A seregszemle látványosan bizonyította, hogy Európa ad otthont a kiskereskedelmi technológia vezető rendezvényének, valamint azt, hogy a technológiának stratégiai jelentősége van a kereskedelemben. Külön öröm számunkra, hogy ilyen nagy számban érkeztek külföldről látogatók.”

A nemzetközi szakmai nagyközönség összesen 42 országból érkezett Düsseldorfba. A legtöbb látogatót adó öt ország sorában Németország mellett Hollandiát, Oroszországot, Svájcot, Olaszországot és Franciaországot találjuk meg. Magyarországról 20 szakember érkezett Düsseldorfba.

Az idei EuroCIS-en mindenekelőtt az okostelefonok és táblagépek rohamos fejlődését és terjedését lehetett tapasztalni. A kiállítók ezért kiemelkedő számú innovatív és jövőbe mutató megoldást vonultattak fel a mobiltechnológia területén. Az internet, a mobilinternet, a közösségi média és a helyhez kötött kereskedelem integrációjáról intenzív eszmecsere zajlott a standokon a szolgáltatók és a kereskedelem döntésekért felelős vezetői között.

Az EHI Retail Institute az EuroCIS keretében bemutatott „Informatikai trendek a kereskedelemben” című tanulmánya szerint a többcsatornás projekteket tervező kereskedelmi vállalatok száma 2011-hez mérten közel kétszeresére nőtt. Ma már minden második vállalat foglalkozik a többcsatornás integrációval. Ezt bizonyította az EuroCIS Multichannel Fóruma is: a három vásárnapon élénk látogatottságnak örvendett a „Multi-channel a gyakorlatban – stratégiák, koncepciók és megoldások” jegyében kínált rendezvény.

A „hagyományos” kiskereskedelmi témák körében az EuroCIS 2013 keretében is élénken érdeklődtek a beszállítói lánc kezelése, az üzleti adatszerzés és -elemzés, valamint a POS megoldások széles tárháza iránt. Szintén nagy érdeklődés mutatkozott a fizetési megoldások különböző lehetőségei, valamint a lopás- és selejtmegelőzés iránt is.

A 2012-es bemutatkozást követően idén tovább szilárdította pozícióit a „Fashion Select Village“ különbemutató. A Fashion Select Village keretében kifejezetten a divatiparnak szánt egyedi informatikai megoldásokat kínáló Mobi Media nevében Hannes Rambold, igazgató így összegezte a részvételt: „A szakvásár kifejezetten jó volt. Helyes meggondolás, hogy a kereskedelmet az egyes ágazatai szerint, tehát a mi esetünkben a divatszektorra hangsúlyozva szólítják meg. Mind a kereskedőkkel, mind pedig a gyártókkal részletes és alapos tárgyalásokat tudtunk folytatni.”

A kiállítók és a látogatók kivétel nélkül kedvezően fogadták az EuroCIS fokozott szerepvállalását a közösségi média területén. Ez nem csupán a vásárnyitás előtt gondoskodott a figyelemfelkeltésről, hanem több Twitter-falat is kínált a csarnokokban, sőt a vásár alatt az első LinkedIn találkozót is megrendezték.

Filmek és videóinterjúk az EuroCIS 2013 szakvásárról: www.eurocis.com/tv

A következő EuroCIS-t az EuroShop 2014 keretében rendezik 2014. február 16 – 20. között Düsseldorfban.

Kapcsolódó cikkeink