Sikeres volt a növényvédő szerrel szennyezett göngyölegek magyarországi visszagyűjtése
A MOHU Mol Hulladékgazdálkodási Zrt. közleménye szerint 2023-ban minden korábbinál magasabb, 77 százalékos visszagyűjtési arányt értek el a növényvédő szerrel szennyezett göngyölegek magyarországi begyűjtésében. Ez a szám nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedő, és jelentős előrelépést jelent a környezetvédelmi célok teljesítése felé.
Új szakasz a hulladékgazdálkodásban
A MOHU Mol Hulladékgazdálkodási Zrt. 2023. július 1-jén kezdett hulladékkoncessziós tevékenységébe, amely nagyban hozzájárult az említett rekord eredmény eléréséhez. Az együttműködés keretében a Cseber Nonprofit Kft. folytatja a növényvédő szerrel szennyezett csomagolóeszközök begyűjtését, amelyet 2003 óta végez.
A hulladékkoncesszió keretében új gyakorlatokat is bevezettek, például elkezdődött a felhalmozódott használt traktorgumiabroncsok és akkumulátorok begyűjtése is. Ezek a lépések elengedhetetlenek a fenntarthatósági célok, különösen a víz- és levegőtisztaság megőrzése és javítása szempontjából.
A feladatok megosztása
A gyűjtés szervezése továbbra is a Cseber Nonprofit Kft. feladata marad, míg a gyűjtőhelyekről történő elszállítást és a hulladék kezelését a MOHU végzi. Az érintett szereplők együttműködése lehetővé tette az átállás zökkenőmentes végrehajtását.
Nemzetközi összehasonlítás
A CropLife International adatai szerint 2022-ben a hasonló rendszerek világszerte átlagosan 62 százalékos, míg Európában 71 százalékos visszagyűjtési arányt értek el. Ezzel szemben a magyarországi 77 százalékos arány messze meghaladja ezeket a számokat, és felülmúlja a 2025-re kitűzött 75 százalékos európai célt is.
A jövő kilátásai
A CropLife Europe célja, hogy 2025-ig Európa-szerte 75 százalékra emeljék a visszagyűjtési arányt, és hogy az Európai Unió minden tagállamában működjön a növényvédő szerrel szennyezett göngyölegek szakszerű visszagyűjtésére és kezelésére szolgáló dedikált gyűjtőrendszer. A MOHU Mol Hulladékgazdálkodási Zrt. operatív igazgatója, Runtág Tivadar szerint a cég magasra tette a lécet, de további munkával és a rendszer tökéletesítésével hosszú távon is meg kívánják tartani, sőt javítani kívánják ezt az eredményt.
Kapcsolódó cikkeink
Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Tovább szigorítanak az üvegvisszaváltás szabályain: új korlátozások az áruházláncokban
Egyes áruházláncok újabb szigorításokat vezettek be az üvegvisszaváltás rendszerében, amelyek…
Tovább olvasom >Nincs még megoldás!
Nehéz helyzetben érzik magukat azok vendéglátósok, akik nem szeretnének lemondani…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >