Sikeres üzleti évet zárt a dm
A dm a 2011/12-es üzleti évet is sikeresen zárta, a megváltozott gazdasági környezet ellenére – tájékoztatta a sajtó munkatársait Wolfgang Strasser ügyvezető igazgató.
A dm Ausztria csoport (az ausztriai dm és 100 százalékos magyarországi, csehországi, szlovákiai, szlovéniai, horvátországi, szerbiai, bosznia-hercegovinai, romániai, bulgáriai és macedóniai leányvállalatai) 1,76 milliárd euró forgalmat ért el. Ez az előző üzleti évhez képest 4,29%-os növekedést jelent. Ebből a magyarországi dm forgalma 233,6 millió euró volt (a dm Magyarország forgalmának átszámításakor a 283,7 Ft/€ árfolyamot vettük alapul). Ez 66,3 milliárd HUF , ami növekedést jelent az előző évhez képest.
A dm továbbra is meg tudta őrizni piacvezető pozícióját. Piacrésze a teljes piacon 14%, míg a drogériák között 50,4%.
A dm Ausztria cégcsoport idei sikere, hogy 2012 májusában megnyitotta első üzleteit Macedóniában, így immár Európa 12 országában van jelen, összesen 2699 üzlettel, 43 930 embernek adva munkát a kontinensen. Az európai expanziónak köszönhetően a dm 163 új egységgel növelte üzletei számát, valamint 4851 új munkahelyet teremtett Európa-szerte. A magyarországi terjeszkedés is jelentős, 7 új üzlettel bővült a hálózat, melynek következtében a foglalkoztatottak száma 2319 főre emelkedett.
A teljes cégcsoport (a németországi részkonszernnel együtt) a 2011/12-es gazdasági évben 6872 millió euró bevételt ért el, ami összességében 11,3%-os növekedést jelent az előző gazdasági évhez képest.
A dm Ausztria cégcsoport a dinamikus terjeszkedésnek köszönhetően az elmúlt gazdasági évben 1200 új munkahelyet teremtett, így már közel 15 000 alkalmazottat foglalkoztat. A teljes konszern sikerén pedig, 43 930 munkatárs dolgozik.
A magyarországi dm 68 új munkahelyet teremtett idén, így állománya 2319 főre emelkedett. Ebből a létszámból 200 fő kismama, akiket a dm szeretettel vár vissza. A 2011/12-es gazdasági évben 150 kolléganő tért vissza az aktív állományba.
43,3%-uk jelezte, hogy még a gyes lejárta előtt szeretnének munkába állni. A dm segíti beilleszkedésüket, és nagy hangsúlyt fektet a család és a munkahely összhangjának megteremtésére.
Dolgozóinak 67,54%-a részmunkaidőben dolgozik. Az aktív dolgozók 91,68%-a nő (1918 fő). A drogéria cégfilozófiájában az ember áll a középpontban. Ezt nemcsak vásárlóira, de munkatársaira is érti. Folyamatos szakmai továbbképzésükre nagy hangsúlyt fektet. Ennek a kölcsönös megbecsülésnek köszönhető, hogy a munkatársak lojalitása kimagasló. 600 (28,68%) munkatárs 6–10 éve, és közel 300 (13,91%) pedig 11–15 éve dolgozik a vállalatnál. Szintén a nagyfokú elköteleződést mutatja, hogy az új belépők száma magasabb, mint a kilépőké.
A dm kedvelt munkahely a pályakezdők körében, akiket a drogéria szívesen fogad. Munkatársai közül 34 fő 15–20 év közötti. Bár állományának nagyobb része 21–50 év közötti, nagy számban
vannak az ötven év felettiek is (152 fő), akik az aktív állomány 7,2%-át képezik.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >