Sikeres SZÉP Kártya – két és félszer több feltöltés, mint tavaly
A SZÉP Kártya népszerűsége 2013-ban is töretlen. Február végén közel 20 ezer munkáltató több mint 800 ezer dolgozója rendelkezett a cafeteria ezen formájával – olvasható az NGM sajtóközleményében.
A bevezetés óta közel 80 milliárd forintot töltöttek fel a kártyákra, és 51 milliárd forintot már el is költöttek azokról a munkavállalók. Csak idén februárban 3,5 milliárd forint áramlott a gazdaságba a SZÉP Kártyákon keresztül, amelyet több mint 41 ezer helyen fogadnak már el.
A Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP Kártya) forrásai a hazai turisztikai és vendéglátóipari vállalkozások bevételeit növelték és gyarapítják továbbra is. A SZÉP Kártyának a hazai kereskedelmi szálláshelyi bevételekben betöltött egyre erőteljesebb szerepét mutatja, hogy míg tavaly januárban a belföldi bruttó szállásdíj-bevételekből 2,9% volt a kártyával fizetett összegek aránya, addig 2013. januárra ez az érték már 15,6%-ra nőtt.
Szintén a kártya sikerét jelzi, hogy míg 2012 első két hónapjában 235 ezer munkavállaló igényelt SZÉP Kártya juttatást, addig idén január-februárban ez a szám már majdnem megduplázódott, közel 400 ezer dolgozó kérte a cafeteria ezen formáját.
A feltöltések összege a tavalyi év hasonló időszakához képest a két és félszeresére emelkedett (2,9 milliárd forintról 7,3 milliárd forintra). A feltöltésekben továbbra is a vendéglátás zseb dominál, a források 65%-át erre kérték a dolgozók. A szálláshely zsebre a források ötödét, míg a harmadik, szabadidő zsebre a 15%-át töltötték fel az év első két hónapjában.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszaesett a turizmus konjunktúrája – de még így is a gazdaság egyik legjobban teljesítő szektora
Áprilisban -6 ponton állt a Turizmus Konjunktúra Index (TKI) értéke…
Tovább olvasom >A magyar street food új generációja a Dob utcába költözött – Bemutatkozik a Budapest Bites
A városi street food palettát gazdagító hely prémium grab’n’go élményt…
Tovább olvasom >Ízlelgessük 2025-öt!
Nagyot változott a hazai bárok világa és a koktélfogyasztás kultúrája…
Tovább olvasom >